• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

دادستان لاهیجان سگ گردانی را ممنوع کرد +تصاویر

  • کد خبر : 31574
  • 15 بهمن 1400 - 18:32
دادستان لاهیجان سگ گردانی را ممنوع کرد +تصاویر
به دستور دادستان لاهیجان سگ گردانی در سطح خیابان‌های شهر و همچنین در مراکز تفریحی و پارک‌ها ممنون شد.

گیلان شهر /به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، به گفته مردم مناطق مختلف گیلان حضور سگ گردانان در خیابان‌ها، بوستان‌ها و اماکن عمومی موجب سلب آسایش، آرامش و امنیت روانی و سللامت مردم شده و اگر تا چند وقت پیش سگ گردانی فقط میان اقشار مرفه دیده می‌شد ولی اکنون این معضل به پدیده‌ای فراگیر تبدیل شده و اقشار کم‌درآمد جامعه نیز رو به این کار آورده‌اند تا جایی که داخل خودروهای مختلف با هر رنج قیمتی شاهد سگ‌های تزئینی هستیم.

اگر تا چند وقت پیش نگه داشتن سگ فقط مربوط به افراد با خانه‌های بزرگ، ویلاها و باغ‌های دور از شهر که محل نگهداری از حیوان را دارا هستند بود، ولی اکنون این مساله به دارندگان آپارتمان‌ها هم سرایت کرده است.

افرادی که حتی یک حیاط کوچک اختصاصی هم ندارند و مجبورند برای اینکه حیوان بیگناه هوایی به سرش بخورد آن‌ها را راهی فضاهای مشترک با سایر انسان‌ها از جمله کوچه و خیابان و پارک‌ها کنند که گاهی این رفتار سبب ایجاد آزار و اذیت و سلب آرامش از سایر شهروندان به خصوص کودکان می‌شود.

شاهد این مطلب حملات حیوانات به افراد مختلف به خصوص کودکان است که موارد بسیار زیادی را می‌توان از این نمونه بر شمرد و روزانه هم مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می‌کند.

جدای از این برخی از افراد فوبیای سگ دارند و هر چند سگ هیچ آزاری هم نداشته باشد و صرفاً پارس کند، دچار وحشت فراوانی شده به گونه‌ای که تا چند روز برای خروج از خانه دچار استرس می‌شوند یا شب‌ها کابوس می‌بینند.

با توجه به اینکه برخورد با پدیده سگ گردانی جزو مطالبات مردمی بوده و درخواست‌های متعددی از سوی مردم در نشست‌های مختلف درباره آشیسب‌های اجتماعی و فرهنگی و حتی حوزه سلامت به مسؤولان عنوان شده از این رو ابراهیم انصاری دادستان شهرستان لاهیجان طی نامه‌ای سگ گردانی را ممنوع کرد و شهرداری و نیروی انتظامی را موظف کرد تا در راستای پیگیری حقوق عامه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم اقدامات لازم را انجام دهند.

در بخشی از دستور دادستان لاهیجان خطاب به دستگاه‌های مربوطه آمده که با نظر به این که گزارش‌های متعدد مردمی در خصوص موضوع سگ گردانی در سطح خیابان‌های شهر و همچنین در مراکز تفریحی و پارک‌ها و استخر واصل شده که این امر موجب از بین بردن آرامش اولیه و ترس و گاهی اوقات وحشت اشخاص مراجعه کننده به این محل‌ها به ویژه کودکان و بانوان نیز شده به نحوی که حتی در برخی از موارد به جهت حمله و یا اقدامات ایذایی این نوع از سگ‌ها صدمه‌های جسمی و روحی شدیدی نیز برای برخی شهروندان وارد شده است که پیگیری قضایی پیرامون آن در حال انجام می‌باشد.

همچنین دادستان لاهیجان به استناد ماده ۲ و ۵ از دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه و همچنین ضرورت  پیشگیری از وقوع جرم مرتبط دستور داده تا تا اولاً شهرداری از طریق مامورین مستقر در پارک‌ها از جمله در استخر لاهیجان و همچنین متولیان امر در سایر مراکز تجاری و تفریحی از طریق قسمت ورودی ابلاغ کنند تا از ورود این قبیل سگ‌ها به این محوطه‌ها موکدا خودداری نموده و در صورت مواجه شدن با مقاومت صاحبان این سگ ها، مراتب به مرجع انتظامی اعلام تا نسبت به انتقال آنان به مرجع انتظامی در جهت پیگیری قضایی اقدام به عمل آید.

در عین حال در خصوص سگ‌های ولگرد نیز ضرورت دارد تا شهرداری با همکاری سایر دستگاه‌ها اقدامات لازم را بر حسب دستورالعمل ابلاغی پیرامون موضوع به عمل آورد. (تصاویر فوق واقعی و مربوط به چند وقت اخیر می‌باشد).

متاسفانه امروز می‌توان گفت پدیده سگ گردانی به تفریح جدید برخی جوانان شهرهای مختلف تبدیل شده و بسیاری از آن‌ها با نگهداری‌های لاکچری و فانتزی از حیوانات خود این کار را نشانه شیک بودن خودشان می‌دانند و همیشه یکی از مشکل خانواده‌ها به خصوص در گیلان، جولان سگ‌ها در مراکز تفریحی و عمومی است.

در سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی به فکر قانون‌گذاری برای همراه داشتن سگ‌ها افتاد که به خاطر اولویت‌های متعدد، ایده این قانون‌گذاری به‌جایی نرسید و در سال ۱۳۹۳ هم ۳۲ تن از نمایندگان مجلس با تقدیم طرحی خواستند قانونی را به تصویب برسانند که همراه داشتن سگ در معابر عمومی مشمول جریمه‌های نقدی سنگین و حتی مجازات حبس شود که آن‌هم به‌جایی نرسید.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=31574

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics