وی نامگذاری ولادت این بانوی مطهره بعنوان روز مادر را امری پسندیده خواند و گفت: سیره عملی و اخلاقی ایشان باید سرلوحه زنان باشد.

عباسی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) دفاع از حق و ولایت را با شجاعت دنبال کرد و در راه ایستادگی به آرمان‌های ناب اسلامی، به شهادت رسید و در اذهان زنده و در تاریخ، ماندگار شد.

وی با بیان اینکه راه ملت ایران، راه ولایت است، به وصیت نامه معمار کبیر انقلاب به‌عنوان نقشه راه میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: ایشان در وصیت نامه خود بر تمسک به قرآن و عترت تاکید داشته اند.

استاندار گیلان اظهار داشت: کسانی که امام خمینی (ره) را پیشوا و رهبر خود قرار دادند، توانستند مستحکم و استوار به تعالی برسند و آنان که از این مسیر خارج شدند، از مسیر پیشرفت دور گشتند.

وی با بیان اینکه زنان امروز با الگو قرار دادن حضرت زهرا (س) در همه مناصب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی موفق هستند، گفت: پیش از انقلاب اسلامی حضور زنان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی اندک بود اما پس از پیروزی انقلاب؛ زنان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی خوش درخشیدند و همواره حضور موثری در تمامی عرصه‌ها دارند.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در هرحوزه‌ای که بانوان حضور داشته باشند، مسئولیت خود را به‌درستی و با کیفیتی ممتاز به انجام می‌رسانند و در بررسی‌های به‌عمل آمده فساد اداری نیز در جامعه بانوان شاغل، بسیار اندک است.

وی با اشاره به توانمندی بانوان شاغل در استانداری و میزان تاثیرگذاری آنان در بهبود فضای اداری، گفت: به تحویل پست‌های مدیریتی به بانوان و نیز شایسته سالاری در اعطای پست‌های مدیریتی توجه خواهیم کرد.

عباسی بر لزوم فضاسازی و فراهم کردن بسترهای فعالیت بهتر بانوان در محیط اداری تاکید کرد و افزود: باید به زنان و مردان در جامعه به یک میزان اهمیت داد.

نماینده عالی دولت در استان به نقش محوری زنان در جامعه تاکید و بیان کرد: استحکام جامعه در گرو تحکیم و انسجام در نهاد خانواده است و خانواده نیز حول محور زن بعنوان نقطه کانونی می‌چرخد.

وی ارائه بسته‌های فرهنگی و ساخت فیلم‌هایی با محتوای ناسالم از سوی دشمنان برای تخریب نظام خانواده را مورد بحث قرار داد و گفت: دشمنان می‌دانند که زنان در ایران اسلامی، متاثر از اندیشه‌های دینی و انقلابی، نقش محوری دارند.

استاندار گیلان موفقیت مردان در جامعه را مرهون حضور و پشتیبانی مادران و همسران آنان خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد رشادت و نقش آفرینی زنان در اعزام نیرو به جبهه‌های حق علیه باطل و پشتیبانی از آنان بوده‌ایم که این امر نشان از الگوگیری از جریان فکری و سیره عملی حضرت زهراست.

وی همچنین به نقش محوری زنان در عرصه پزشکی و پرستاری در دوره شیوع کرونا اشاره و تلاش‌های آنان را ستودنی ذکر کرد.

در این مراسم شماری از بانوان به بیان مطالبات و دغدغه بانوان شاغل در استانداری گیلان پرداختند.

قابل ذکر است که حکم انتصاب صابره صلاح کار به عنوان نخستین بانو در حوزه ستادی استانداری در جایگاه معاونت امور دهیاری‌ها و شوراهای اداره کل روستایی و امور شوراهای استانداری به وی اعطا شد.