• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
4

جریمه تردد‌های دارای مجوز در دوره کرونا حذف می‌شود

  • کد خبر : 31220
  • 22 دی 1400 - 15:03
جریمه تردد‌های دارای مجوز در دوره کرونا حذف می‌شود
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: کسانی که در دوران کرونا مجوز تردد داشته، اما جریمه شده اند، برای بخشودگی می‌توانند به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

گیلان شهر /به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما سردار سرتیپ هادیانفر امروز در حاشیه ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا گفت: در دوران شیوع کرونا؛ پزشکان، خبرنگاران، تاکسی‌های اینترنتی و حتی کسانی که احکام قضایی داشتند و می‌بایست به مراکز قضایی در سایر شهر‌ها مراجعه می‌کردند، مجوز تردد داشتند.

وی گفت: اگر برای این گروه‌ها جریمه ثبت شده است، می‌توانند با ارائه مدرک به هیات‌های رسیدگی دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و مراکز راهنمایی و رانندگی، برای حذف جرایم اقدام کنند.

سهم ۳۲ درصدی بی توجهی به جلو در تصادف رانندگی
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: بی توجهی به جلو با ۳۲ درصد بیشترین عامل تصادف‌های رانندگی است.
سردار سید کمال هادیانفر امروز در مراسم ششمین رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا افزود: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی، خستگی و خواب آلودگی که غالباً خودرو‌ها واژگون می‌شوند یا رانندگان نگاهشان به جاده است، اما حواسشان جای دیگری است که موجب تصادف و نهایت مرگ و میر می‌شود.
وی با بیان اینکه در تصادف ها، سهم عامل انسانی ۹۲ درصد است، گفت: بایستی رانندگان به ویژه در زمستان از زنجیر چرخ خودرو ایمن و علائم و نشان‌های هشداردهنده استفاده کنند و به سالم بودن خودروی خود قبل از حرکت اطمینان داشته باشند.
رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به تردد موتورسیکلت سواران در سطح شهر که غالباً قوانین را رعایت نمی‌کنند، افزود: ۸۵ درصد موتورسیکلت سواران برای امرار معاش از موتورسیکلت استفاده می‌کنند بنابر این باید مقررات و قوانین را رعایت کنند و همچنین سرنشینان خودرو نیز بایستی هنگام سوار شدن از کمربند ایمنی استفاده کنند.
سردار هادیانفر گفت: در ششمین رزمایش ارتقاء توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا ۱۵۰ خودرو به توان رزمی خودرو اضافه می‌شود و در تمامی مراحل تاکنون ۲ هزار و ۶۲۰ خودرو در مجموع به توان ناوگانی راهور ناجا در کل کشور اضافه شده است و البته کافی نیست و بایستی کمک‌ها در همه زمینه‌ها به پلیس، هلال احمر و اورژانس افزایش پیدا کند و از دولت سیزدهم می‌خواهیم در این زمینه ورود کند.

بیش از ۱۱ هزار نفر در تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: امسال در تصادف‌های رانندگی ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باختند و ۲۶۱ هزار نفر مجروح شده اند.
سردار هادیانفر در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیات پلیس راهور ناجا افزود: سومین عامل مرگ و میر، تصادفات است.
سردار هادیانفر گفت: تصادفات همواره بوده و هست و روزانه ۳۵ تا ۴۷ نفر در تصادفات کشته می‌شوند یعنی ساعتی نزدیک به دو نفر و هر ساعت ۲۰ تا ۲۵ نفر نیز مجروح داریم.
سردار هادیانفر افزود: همکاران من در ۲۳۳ هزار کیلومتر از راه‌های کشور و هزار و ۴۷ شهر کشور حضور دارند و در همه فصل‌ها ۲۴ ساعته حضور دارند تا خدمات خوبی را به مردم ارائه کنند.
وی گفت: امروز نظم و انضباط در گرو رعایت مقررات سه گروه از جمله عابران پیاده، رانندگان و سرنشینان وسایل نقلیه است و متاسفانه ۳۲ درصد از فوتی‌ها در تصادفات مربوط به سرنشینان، ۲۵ درصد مربوط به رانندگان و ۲۴ درصد مربوط به موتورسیکلت سواران و ۱۹ درصد مربوط به عابران پیاده است و اولین موضوعی که باید به آن توجه شود انضباط در عبور و مرور است و فرهنگ خوب شهروندان را نشان می‌دهد.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: مردم عزیزمان در راستای توسعه نظم و انضباط بایستی به پلیس کمک کنند، زیرا پلیس ناظر و ناظم در این انضباط است و پلیس با کسانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکنند، برخورد می‌کند.

ایربگ خودرو‌ها در سانحه بهبهان‌ها عمل نکرده است
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در حادثه دلخراش وناراحت کننده بهبهان که ۴۰ خودرو با یکدیگر برخورد کردند، متأسفانه ایربگ هیچ یک از خودرو‌ها باز نشده است.
سردار سیدکمال هادیانفر امروز در ششمین رزمایش ارتقای توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور ناجا افزود: چرا تولید کنندگان خودرو ارابه مرگ تولید می‌کنند، چرا سازمان‌ها و نهاد‌های نظارتی از جمله وزارت صمت نظارت نمی‌کند، چرا استاندارد‌های لازم در نظر گرفته نمی‌شود.
وی گفت: ما در این تصادفات گفته ایم که سهم حادثه تعیین شود و سازمان‌هایی که در این موضوع قصور داشته اند باید خسارت پرداخت کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: در بحث ناوگان عمومی حمل بار و مسافر ۱۰۰ کشته داده ایم که بیشترین کشته‌ها مربوط به تریلی ها، تانکر‌ها و کامیون هاست که مسائل ایمنی را رعایت نمی‌کنند، رانندگان با خستگی و خواب آلودگی رانندگی می‌کنند، از محور‌های فرعی تردد می‌کنند تا دور از دید پلیس باشند، چرا شرکت‌های اتوبوسرانی و ناوگان حمل و نقل نظارت کافی بر رانندگان خود ندارند.
سردار هادیانفر گفت: با شرکت‌ها و دستگاه‌های مربوطه که نظارت کافی نداشته باشند به شدت برخورد خواهد شد.
در تصادف زنجیره‌ای بهبهان هیچ ایربگی باز نشد
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کل کشور گفت: در تصادف زنجیره‌ای بهبهان هیچکدام از ایربگ‌ها یا کیسه هوای خودرو‌ها باز نشده بود، چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؟
سردار “سیدکمال هادیانفر” در ششمین رزمایش ارتقاء توان و تحرک خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: اینکه همیشه بگوییم راننده مقصر است قبول؛ اما نقش سازمان‌های دیگر چه می‌شود؟
وی گفت: در شرایط زمستانی ابلاغ کردیم هر جا همکاران احساس نگرانی در تردد کردند، مسیر را به سرعت مسدود کنند و اجازه تردد ندهند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی گفت: امروز نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جوامع همه به نوعی کاربر ترافیک هستند؛ ۳۷ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم.
وی افزود: ۳۲ درصد از فوتی‌های تصادفات؛ سرنشینان وسایل و ۲۵ درصد رانندگان هستند، همچنین موتورسیکلت سواران سهم ۲۴ درصد و عابران پیاده سهم ۱۹ درصدی دارند.
سردار هادیانفر ادامه داد: در بعضی از روز‌ها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات و ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم؛ علیرغم اینکه در سال ۹۸ کاهش چشمگیر فوتی‌های تصادفات را داشتیم، اما امسال با رشد ۱۲ درصدی تردد‌ها ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتیم و تعداد جان باختگان متأسفانه رشد داشته است.
سردار هادیانفر تصریح کرد: همچنین به ازای هر جان باخته در تصادفات ۵.۴ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌شود.
رئیس پلیس راهور گفت: بی توجهی به جلو سهم ۳۲ درصدی در تصادف را دارد که مهم‌ترین عامل تصادفات است، اگر دید محدود بود، راننده باید در یک حریم امن توقف کند تا دیدش کامل شود، وقتی با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر وارد مه می‌شوند نتیجه آن تصادف می‌شود.
سردار هادیانفر با اشاره به تصادفات اخیر در جاده‌های کشور، اظهار کرد: ما در شرایط زمستانی ابلاغ کردیم هر جا همکاران احساس نگرانی در تردد کردند، مسیر را به سرعت مسدود کنند و اجازه تردد ندهند، اما گاهی شرایط جوی پایدار است و کمتر از نیم ساعت یا ۲۰ دقیقه شرایط جوی نامساعد می‌شود.
سردار هادیانفر اظهار داشت: ناوگان عمومی ۲ هزار و ۱۰۰ کشته داده است که بیشترین کشته‌ها مربوط به کامیون‌ها، تریلی‌ها و اتوبوس‌هاست، چرا باید کامیون‌ها از جاده‌های فرعی تردد کنند و به دور از چشم پلیس باشند و در نهایت شاهد حادثه دلخراش سنندج باشیم.
وی متذکر شد: پلیس بار‌ها نسبت به شرایط جوی، استفاده از زنجیر چرخ و دید کافی اطلاع‌رسانی می‌کند، اما ما نمی‌توانیم به ازای ۳۷ میلیون وسیله نقلیه ۳۷ میلیون پلیس برای کنترل بگذاریم.
ششمین رزمایش ارتقاء توان و تحرک خودروی پلیس راهنمایی و رانندگی، امروز در شهرک آزمایش برگزار شد.
در ابتدای این رزمایش سرهنگ “حسین رمضانی” معاون اجرایی پلیس راهور ضمن ارائه گزارشی با اشاره به عمر کنونی خودرو‌های پلیس راهور، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ عمر مفید خودرو‌های راهور بیش از ۱۰ سال بود که اکنون با پیگیری‌های صورت گرفته عمر ناوگان خودرویی این پلیس به کمتر از پنج سال رسیده است.
سرهنگ رمضانی افزود: پیش از این هر خودروی پلیس راهور در عمر مفید خود بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر طی مسیر می‌کرد که این عدد اکنون به زیر ۴۰۰ هزار کیلومتر رسیده است.
معاون اجرایی پلیس راهور بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ در حوزه تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن آمار کاهش چشمگیری داشتیم و شاخص‌های برنامه ششم توسعه کشور حاصل شد.
سرهنگ رمضانی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ شاهد دو رویداد بزرگ یعنی تحول ساختاری و تغییر نیرو‌ی انتظامی به فرماندهی کل و فرمان فرماندهی معظم کل قوا در هفته ناجا و توصیه ایشان به همکاری و تعامل پلیس با سایر دستگاه‌ها بودیم.
معاون اجرایی پلیس راهور متذکر شد: پلیس راهور در دو سال اخیر در حوزه‌های زیرساختی، تحول سیستمی و افزایش توان تحرک یکی از شاخص‌ترین رده‌های فرماندهی انتظامی کشور در خدمت گذاری به مردم بود و در سال ۱۴۰۱ نیز باید این ارتقای خدمت‌گذاری را به مردم شاهد باشیم.
وی با اشاره به افزودن تعدادی خودرو به ناوگان پلیس راهور، گفت: امروز تعدادی خودور به ناوگان راهور افزوده می‌شود تا شاهد افزایش توان تحرک پلیس راهور در سطح کشور باشیم.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=31220

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics