• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
3
ادامه انتقادات در صحن شورا علیه امیرحسین علوی؛

شهردار رشت «شومن» است و به نظرات شورا توجهی ندارد/ماجرای پرداخت ۱۰میلیاردتومان حق مشاوره در شهرداری

  • کد خبر : 30955
  • 02 دی 1400 - 13:22
شهردار رشت «شومن» است و به نظرات شورا توجهی ندارد/ماجرای پرداخت ۱۰میلیاردتومان حق مشاوره در شهرداری
فکر می‌کردم چون علوی تجربه 9 ساله حضور در شورا را دارد می‌توانیم با کمک او مشکلات خانه و زمین‌های نسقی، تالاب عینک، رودخانه‌های رشت و...را حل کنیم اما علوی هیچ تمایلی به همکاری با شورا ندارد

گیلان شهر – جلسه امروز چهارشنبه اول دی ماه ۱۴۰۰ شورای شهر رشت بار دیگر به صحنه‌ی انتقاد اعضای شورا از شهردار رشت تبدیل شد.

مهدی نوری هریس عضو شورای شهر رشت در صحن علنی شورا گفت: ما با امیرحسین علوی شهردار رشت قول و قرارهایی داشتیم و باید با هم کار می‌کردیم تا مردم ببینند جنس شورای ششم با گذشته متفاوت است اما دیدیم که چه شد.

نوری هریس ادامه داد:همه کمک کردیم علوی شهردار رشت شود اما او شهرداری را با بخش خصوصی تحت امرش اشتباه گرفته است.

شهردار رشت «شومن» است و به نظرات شورا توجهی ندارد/ماجرای پرداخت 10میلیاردتومان حق مشاوره در شهرداری

این عضو شورای شهر رشت تصریح کرد: فکر می‌کردم چون علوی تجربه ۹ ساله حضور در شورا را دارد می‌توانیم با کمک او مشکلات خانه و زمین‌های نسقی، تالاب عینک، رودخانه‌های رشت و…را حل کنیم اما علوی هیچ تمایلی به همکاری با شورا ندارد.

نوری هریس اضافه کرد که شهردار رشت به دنبال رئیس بازی است و در حالی که اعضای شورای رشت که علوی را انتخاب کرده‌اند تمام هم و غم خود را برای برطرف کردن مشکلات این شهر به کار گرفته‌اند متاسفانه شهردار با شورا همکاری نمی‌کند.

این عضو شورا در پایان گفت:علوی یک شومن است که علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های اعضای شورایی که ناظر بر تصمیماتش هستند، ندارد.

۱۰میلیارد  تومان حق مشاوره در شهرداری رشت

در ادامه جلسه سید شمس شفیعی یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت، برون سپاری خدمات در شهرداری رشت را به عنوان یک معضل مطرح کرد و گفت:برون سپاری بعضی کارها در شهرداری رشت برای عده‌ای به نان‌خانه تبدیل شده است به گفته شفیعی،اعضای شورا در یک مورد از قراردادهای شهرداری متوجه شده‌اند که بیش از ۱۰میلیارد تومان فقط به عنوان حق مشاوره پرداخت شده است.

شهردار رشت دیر آمد و زود رفت

محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت هم در این جلسه به برگزاری همایش ملی ترافیک در رشت اشاره و خاطرنشان کرد: کارهای کاربردی در این همایش انجام شد اما ادب حکم می‌کرد میزبانان فقط در مقطع سخنرانی در سالن نمانند چون دیدیم که شهردار رشت دیر به همایش آمد و زود رفت.

وی افزود:متخصیصن زحمت کشیده بودند و باید از این فرصت بیشترین بهره را می‌بردیم.

او در ابتدای صحبتهایش، با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح به همشهریان مسیحی رشت ابراز امیدواری کرد مسیحیان رشت، سال خوبی پیش رو داشته باشند.

کارگرنیا افزود: پنجم دی‌ماه روز زلزله نام‌گذاری شده و شهر رشت نیز هر از چندگاهی وقوع زلزله را تجربه می‌کند.

او در ادامه از مهندسین ناظر ساختمان و مسئولین مربوط به ساخت و سازها درخواست کرد تا نظارت بیشتر و بهتری بر ساخت و سازها داشته باشند.

رییس شورای شهر رشت به اظهارات اخیر شهردار رشت درباره ساخت و ساز در زمین‌های نسقی رشت هم گفت:مصاحبه شهردار رشت تکرار اظهارات گذشته درباره شرایط ساخت و ساز در زمین‌های نسقی و شیوه نامه‌ای است که مورد تایید دیوان عدالت اداری هم قرار نگرفته است.

کارگرنیا در ادامه خطاب به شهردار گفت:انتظار ما از آقای علوی این است که به دور از حواشی و شوآف‌های بی‌نتیجه به صورت جدی به دنبال رفع مشکلات ساخت و ساز شهروندان در زمین‌های نسقی باشد زیرا وضعیت موجود شهر رشت در این خصوص نابسامان است و اگر زلزله‌ای رخ دهد ضایعه عظیم انسانی را در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شعارها باید کنار گذاشته شود و باید به صورت عملیاتی و با ارایه پروانه از سوی شهرداری رشت بر ساخت و سازها نظارت کرد.

به گفته رئیس شورای شهر رشت اغلب ساخت و سازهای نسقی در محلات کم برخوردار رشت وجود دارند و باید با رسیدگی به این مناطق برای افراد ساکن در این محلات خدمات رسانی بیشتری انجام داد.

وی تصریح کرد: تورم و گرانی و همچنین تحریم‌ها، سفره مردم را کوچک کرده است و امیدواریم با توجه دولت شاهد رونق کسب و کار در رشت هم باشیم.کلانشهر

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=30955

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics