• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4

نامه محرمانه ای که نقشه اسرائیل را تغییر داد/ پاتک ایران به صهیونیست ها چیست؟

  • کد خبر : 30590
  • 03 آذر 1400 - 10:40
نامه محرمانه ای که نقشه اسرائیل را تغییر داد/ پاتک ایران به صهیونیست ها چیست؟
رژیم صهیونیستی زمین و روش جنگ و دشمنی خود با ایران را تغییر داده و نه اصل آن را. نفتالی بنت قبل از نخست وزیری هم گفته بود که ایران را دشمن نخست اسرائیل می داند اما با روش بنیامین نتانیاهو در مقابله با ایران موافق نیست.

گیلان شهر :حسین نیازبخش- انتشار یک گفتگوی نسبتا محرمانه بین مقامات ارشد ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در مورد توقف فعالیت های این رژیم علیه ایران بسیاری از استراتژی های منطقه ای را تغییر داده است. روز دوشنبه بود که نیویورک تایمز در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی به اسرائیل هشدار داده‌اند که حملات به تاسیسات هسته ‌ای ایران نتیجه معکوس دارد و ممکن است تهران را تشویق کند تا به برنامه هسته‌ ای خود سرعت ببخشد.

طبق ادعای این پایگاه، ایران به سرعت عملیات خود را در تأسیساتی که در اثر انفجارهای اطلاعاتی اسرائیل آسیب دیده‌اند، از سر گرفته است، حتی آنها را با ماشین‌های جدیدتر ارتقا داده است که امکان غنی‌سازی سریع ‌تر اورانیوم را فراهم می‌کند.

چند مقام آگاه اعلام کردند که مقامات آمریکایی به همتایان اسرائیلی خود هشدار داده‌‌ اند که حملات مکرر به تأسیسات هسته ‌ای ایران هرچند ممکن است از نظر تاکتیکی رضایت ‌بخش باشد اما این حملات در نهایت نتیجه معکوس دارند. مقامات اسرائیلی هشدارهایی مبنی بر اینکه چنین اقداماتی ممکن است تنها توسعه برنامه ایران را تشویق کنند، نادیده گرفته ‌اند.

اسرائیل زمین بازی خود را تغییر داد

اسرائیل

به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی این هشدار را جدی گرفته و مسیر دشمنی خود را تغییر داده است. چندی پیش بود که نفتالی بنت (نخست وزیر اسرائیل) به واشنگتن رفت و در دیدار با جو بایدن اعلام کرد دیگر به صورت مستقل از آمریکا علیه ایران عمل نمی کند. در آن دیدار مشخص شد آمریکا مخالف اقدامات خودسرانه نظامی اسرائیل است و آن را بزرگترین مانع برای بازگشت به برجام می داند.

با این حال، به نظر می رسد رژیم صهیونیستی زمین و روش جنگ و دشمنی خود را تغییر داده و نه اصل آن را. نفتالی بنت قبل از نخست وزیری هم گفته بود که ایران را دشمن نخست اسرائیل می داند اما با روش بنیامین نتانیاهو در مقابله با ایران موافق نیست.

شواهد گویای این است که رژیم صهیونیستی سعی دارد با گسترش ائتلاف های نظامی و سیاسی خود به نوعی ایران را محاصره کند. حداقل دو شاهد برای این مدعا وجود دارد. شواهدی که اتفاقا هر دو این هفته خود را نشان دادند.

اولین شاهد: مانور نظامی در دریای سرخ

اسرائیل 2

اولین شاهد مربوط به مانور دریایی بحرین و امارات متحده و اسرائیل با همراهی آمریکا است. این مانور مشترک در دریای سرخ که از روز پنج‌شنبه ۱۱ نوامبر آغاز شده بود، ۱۵ نوامبر پایان یافت. توافق صلح ابراهیم که در زمان دولت ترامپ با هدف عادی‌سازی روابط اسرائیل و کشورهای عربی امضا شد، امکان برگزاری این مانور را فراهم کرد.

بسیاری از پایگاه های خبری و تحلیلگران رسانه های خارجی مانند بی بی سی و دویچه وله این اقدام را بسیار خطرناک و تنش زا توصیف کردند. دریای سرخ از چند ماه قبل محل درگیری و مناقشه بین ایران و غرب بوده و آمریکا تا کنون چند بار سعی کرده نفتکش های ایرانی را که از طریق این دریا قصد دارند به لبنان برسند، بربایند.

اسرائیل به دنبال این است که با ایجاد نوعی ائتلاف دریایی به اصطلاح برای ایران خط و نشان بکشد. اما مشخص است که این خط و نشان ها بیشتر نوعی نمایش است برای ترساندن ایران و نشان دادن ائتلاف اسرائیل.

دومین شاهد: حضور گسترده در هند و ایجاد ائتلاف چهارگانه

اسرائیل 3

شاهد دوم مربوط به حضور فعال مقامات اسرائیلی در هند و تشویق این کشور به قطع روابط با ایران است. در گزارشی که اخیرا هاآرتص نوشته، مقامات اسرائیلی به خوبی به نقش مهم هند در تحولات منطقه پی برده اند و می دانند هند هم با ایران و هم با رژیم صهیونیستی رابطه خوبی دارد. سفیر جدید اسرائیل در هند یعنی نائور گیلون (Naor Gilon) در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود از یک اتحاد چهارگانه جدید سخن گفت. مقصود او البته اتحاد اسرائیل، امارات، آمریکا و هند بوده است. طبق ادعای هاآرتص، وزرای خارجه چهار کشور ماه گذشته اولین نشست خود را برای تشکیل یک کارگروه مشترک جدید با تمرکز بر مسائل اقتصادی برگزار کردند و قصد دارند در هفته های آینده مجددا در دبی با یکدیگر دیدار کنند.

با این حال، شواهد نشان می دهد که هند هنوز وارد ائتلاف این کشورها نشده و اصولا ترجیح می دهد با هر دو طرف دعوا یعنی اسرائیل و ایران رابطه خوبی داشته باشد.

بال دیپلماسی فعال شود/ واکنش ایران چه باید باشد؟

شواهد بالا اصل تغییر سبک بازی صهیونیست ها را نشان می دهند. اسرائیلی ها سخت به دنبال این هستند که یک ائتلاف نظامی و استراتژیک جدید علیه ایران تشکیل دهند و به نوعی توان خود را در مقابل ایران بالا ببرند. آنها فهمیده اند اقدامات خرابکارانه علیه ایران جواب نمی دهد و به همین دلیل تصمیم گرفته اند زمین بازی خود را عوض کنند.

در این شرایط، ایران باید هرچه سریعتر در عرصه دیپلماسی فعال بوده و شروع به احیاء روابط دیپلماتیک با همسایگان خود داشته باشد. هند یکی از بزرگترین متحدان بالقوه ما است که باید همواره به آن توجه داشت. امارات و عربستان سعودی با ما تنش دارند اما مذاکراتی در جریان است که اگر جدی تر دنبال شود شاید بتوان از سمت همسایگان خود در خلیج فارس هم خطری حس نکرد. همچنین، قطر، ترکیه و عراق می توانند سپر ما در مقابل رژیم صهیونیستی باشند. آنچه مشخص است این است که در کنار بال نظامی و هسته ای، بال دیپلماسی ما هم باید فعال باشد چرا که اسرائیل تصمیم دارد در این عرصه ایران را شکست دهد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=30590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics