به گزارش گیلان شهر : دوازدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا عصر روز ۲۳ آبان برگزار شد.

در این جلسه مسعود عباس نژاد رییس کمیسون حمل و نقل و ترافیک، ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت امام حسن عسگری (ع)، با اشاره به تغییرات در حال انجام مسیر زرجوب به صیقلان گفت: قرار نیست در کمیسیون‌های تخصصی شورا مطالبی طرح گردد و برای آن خروجی متصور نباشیم و نتیجه‌ای از آن نگیریم. مبحث مورد نظر موضوعی است که هم رییس محترم شورا و هم نایب رییس محترم کمیسیون در خصوص آن تذکر داده اند. سوال من این است که چگونه امکان دارد پروژه مسیر زرجوب به صیقلان در حال اجرا باشد و شورا از آن مطلع نباشد.

وی در ادامه افزود: هر اتفاقی که در حوزه حمل و نقل صورت می‌گیرد می‌باید از قبل به سمع و نظر نمایندگان مردم در شورا برسد تا به ضرورت انجام آن اطمینان حاصل کنیم و در این خصوص قبلا نیز به معاونت حمل و نقل و امور زیر بنایی این مطلب را عرض نمودم. این حق طبیعی اعضای کمیسیون حمل و نقل است که قبل از اجرای هر پروژه‌ای در جریان آن قرار گیرند حتی اگر اجرای آن پروژه، مصوبه شورای پنجم یا شوراهای قبل را داشته باشد.

رییس کمیسون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت در ادامه اظهار داشت: با توجه به عرض کمی که در این مسیر داریم این قابلیت برای عبور اتوبوس از زرجوب به داخل خیابان آیت الله احسانبخش وجود ندارد، با این عرض کمی که دیده شده است اتوبوس‌ها چگونه می‌خواهند وارد خیابان آیت الله احسانبخش شوند، بدیهی است که اتوبوس تحت این شرایط خیابان را قطع می‌کند و اخلال در عبور سایر خودروها ایجاد می‌شود. از طرف دیگر ورودی و خروجی خواهر امام و ایستگاه شهر خشکبیجار را در همین مسیر داریم که قرار است این حجم ترافیک به سمت خیابان تختی هدایت شود.

عباس نژاد در بخش دیگری از صحبتهایش بیان داشت: شخصا ضرورتی برای اجرای این طرح ندیدم و نظر بنده بر این است که باید به سمت یکطرفه شدن خیابانها برویم، سوال من از معاونت محترم این است، اگر پس از صرف هزینه بالا به این نتیجه رسیدیم که خیابان می‌بایست یکطرفه شود تکلیف این هزینه کردها چه می‌شود؟ از طرفی دیگر این طرح غیرکارشناسانه موجب اعتراض عمومی شده است و ده‌ها نفر از شهروندان و کسبه و اصحاب رسانه تا این لحظه با بنده تماس گرفته‌اند و استشهادیه‌ای تنظیم و تحویل ریاست محترم شورا داده اند. ضمن اینکه در این طرح مباحث و مسایل بالادستی دیده نشده است و این در حالی است که اعضای شورا می‌بایست در خصوص این دست موارد به مردم پاسخگو باشند.

عباس نژاد در بخش پایانی صحبتهایش گفت: بخش قابل توجهی از ماشین‌ها به میدان صیقلان نمی‌آیند چون حجم زیادی از ماشین‌ها همان جا دور می‌زنند. با اجرای این طرح مسیر زرجوب به صیقلان بسته می‌شود و این حجم ترافیکی به خیابان آیت الله احسانبخش ریخته می‌شود و این در حالی است که انتهای مسیر که به خیابان تختی منتهی می‌شود نیز محدودیتهای خاص خود را دارد. نباید با اصلاح ترافیک در نقطه‌ای بار ترافیکی را به چند متر بالاتر منتقل کنیم چهار راه تختی و باقر آباد حجم پذیرش این گنجایش ترافیک را ندارد چرا که ما در انتهای آن میدانی نداریم که اتوبوس بتواند دور بزند. واقعیت این است که اتوبوس‌ها از این معبر به سختی عبور می‌کنند و بر این باور هستم این طرح نیز مانند طرح دور برگردانی که، روبروی مصلا اجرا گردید غیر کارشناسی است.

وی افزود: از هر سوی میدان توشیبا که به این سمت حرکت کنید احتمال تصادف داریم و دلیلش‌ عدم مطالعه و نظارت درست است. در ۸ سال اخیر ۴ بار میدان زرجوب کوچک و بزرگ شده است. اگر قرار باشد به این پروژه هم ترتیب اثر ندهیم، مانند میدان زرجوب که چندین بار اصلاح گردید و هزینه سنگینی را به شهر، شهروندان و شهرداری تحمیل کرد اینجا نیز باید شاهد همین موضوع باشیم. ما در برابر مردم مسوولیم، از اینرو حوزه حمل ونقل می‌باید مطالعاتش را دقیقتر انجام دهد و نظر بنده این است با توجه به مخالفت رییس و تمامی اعضای شورای شهر حاضر در جلسه با ادامه اجرای این پروژه، پروژه مذکور متوقف و در خصوص آن مطالعات دقیقتری صورت پذیرد.