وی با بیان اینکه هیئتی از شهر رشت به منظور بررسی این مهم عازم شهر قزوین شد افزود: بنده در آن سال به عنوان رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای چهارم رشت مشغول فعالیت بودم و پس از حضور در قزوین متوجه شدیم که تعمیرگاه مورد نظر هنوز احداث نشده و فقط یک زمین محصور در بیابان در پیش روی دید ما قرار داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه درباره نحوه تعمیر و بازسازی اتوبوس‌ها از رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین پرس و جو کردیم گفت: ریاست سازمان اتوبوسرانی قزوین اعلام کرد که برای این کار از تعدادی از تعمیرکاران رشتی برای حضور در قزوین دعوت به کار می‌کنند.
کارگرنیا با تاکید به اینکه پس از بازگشت از فزوین مخالفتم را صراحتاً با این اقدام اعلام کردم بیان کرد: بنده در جلسه صحن شورا در آن سال مخالفتم را با این اقدام صراحتاً اعلام کردم و معتقد بودم چرا پولی که می‌تواند به رشت اختصاص پیدا کند را دو دستی تقدیم شهر دیگری بکنیم.
وی با بیان اینکه حضور تعمیرکاران رشتی در قزوین یقینا مشکلات دیگری نیز به همراه داشت افزود: یقینا این فاصله مکانی هم برای تعمیرکاران و هم خانواده‌هایشان نیز دغدغه‌هایی به همراه داشت و در شرایطی که تعمیرکاران مجرب در درون شهر رشت حضور داشتند ضرورتی برای اعزام اتوبوس‌ها به قزوین وجود نداشت.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه در سفر به شهر قزوین متوجه شدیم که هنوز مکان تعمیرگاه آماده نیست، تصریح کرد: این در حالی بود که فضای مناسب و نیروی کار ماهر در رشت وجود داشت و با این اوصاف اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین با هدف تعمیر و بازسازی عین خیانت به شهر، مجموعه شهرداری و حیف و میل بیت المال بود.
کارگرنیا به اتمام دوره فعالیت شورای چهارم اشاره کرد و گفت: با ارائه توضیحات بنده پیرامون اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین، این لایحه مورد موافقت در شورای چهارم رشت قرار نگرفت اما برابر نظر مسئولین و نظر موافق کارشناسان وقت، در نهایت اتوبوس‌های رشت به منظور بازسازی به قزوین اعزام شد.
وی با بیان اینکه برخی از کارشناسان حوزه ترافیک شهرداری رشت صلاحیت لازم را نداشتند افزود: برخی از این کارشناسان به واسطه ارتباط با بعضی از افراد در همان دوران وسایط نقلیه‌ای را به شهر وارد کردند که موجب بروز مشکلات فراوان و حیف و میل بیت المال شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه اتوبوس‌های اعزامی رشت به قزوین قابلیت تعمیر و بازسازی را داشتند، بیان کرد: حالا برخی مدعی شده‌اند که اتوبوس‌های اعزامی فاقد موتور و برخی دیگر از لوزام و قطعات مورد نیاز بوده‌اند و متاسفانه این موضوع نشان دهنده‌عدم نظارت صحیح، بی‌توجهی و ترک فعل مدیران مربوطه و کارشناسان این حوزه در آن دوره فعالیتی است.
کارگرنیا با انتقاد از ترک فعل انجام شده پیرامون برخی از پروژه‌ها در شهرداری رشت گفت: بنده پس از بررسی در موضوعات مختلف تا کنون سه پرونده قضایی تحت عنوان ترک فعل بر علیه برخی از مدیران شهرداری رشت تشکیل داده‌ام و از ریاست کمیسیون ترافیک شورای رشت نیز انتظار دارم پیرامون اتفاقاتی که در رابطه با اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین رقم خورد، گروه ویژه‌ای به منظور بررسی اسناد و مدارک مربوط به انتقال اتوبوس‌ها تشکیل دهد.
وی با بیان اینکه مدیران خاطی در این موضوع باید به مراجع قضایی معرفی و تنبیه شوند افزود: مدیری که موجب ضرر و زیان به بیت المال می‌شود و نسبت به پیگیری اموال بیت المال بی‌توجه است باید مورد بازخواست و تنبیه قرار بگیرد تا درس عبرتی برای دیگران شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه برخی می‌گویند گذشته‌ها گذشته است، تصریح کرد: گذشته، آینده را می‌سازد و نباید بی‌توجهی وعدم تعهد برخی موجب آسیب رساندن به شهر شود و متاسفانه به علت همین بی‌توجهی‌ها در حال حاضر در حوزه اتوبوسرانی با مشکلاتی از جمله کمبود اتوبوس که بر جا مانده از عملکرد گذشتگان است مواجه هستیم.
کارگرنیا با تاکید به اینکه از تعدادی از اتوبوس‌های اعزامی رشت به قزوین فقط لوازم یدکی به ما تحویل داده‌اند، بیان کرد: مدیر عامل وقت سازمان، کارشناسان مربوطه و عواملی که در امر اعزام اتوبوس‌های رشت به قزوین دخیل بوده‌اند باید پاسخگو باشند و به قدر تقصیری که به واسطه بی‌توجهی، ترک فعل، ضرر و زیانی به بیت المال تحمیل کرده‌اند مورد مواخذه و تنبیه قرار بگیرند.
وی به موضوع تعمیر و نوسازی سرویس‌های بهداشتی داخل ترمینال‌های رشت اشاره کرد و گفت: اخیرا اقداماتی در این حوزه انجام شد که البته نیازمند نگهداری است و در غیر این صورت، مشکلات گذشته مجدداً تکرار و موجب نارضایتی شهروندان می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت از اقدامات نواورانه در سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت پیرامون ساخت پمپ گیربکس با مهندسی معکوس و روغن گیربکس و شروع بازساری اتوبوسهای برگشتی از قزوین تقدیر و بیان کرد، باید از این عزیزان تقدیر شایسته بعمل اید.