• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
2
وزیر صمت وعده داد:

آغاز موج افزایش تولید خودرو از ۲ هفته دیگر/آیا خودرو ارزان خواهد شد

  • کد خبر : 30216
  • 09 آبان 1400 - 23:49
آغاز موج افزایش تولید خودرو از ۲ هفته دیگر/آیا خودرو ارزان خواهد شد
وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در ماه‌های آینده گفت: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید.

وی افزود: همچنین در حوزه مقابله با قاچاق کالا، سامانه جامعه تجارت در حال تکمیل است که طبق قولی که داده بودیم تا آخر امسال تکمیل می‌شود و به الطبع امکانات قابل توجهی را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا در اختیار وزارت صمت قرار خواهد داد.

وزیر صمت گفت: عمده نگرانی و دغدغه نمایندگان این است که در شرایطی که کشور با کسری تراز تجاری مواجه است، بتوانیم واردات را مدیریت کنیم. البته بنده خبرهای خوبی هم در این حوزه دارم و بر اساس قولی که داده بودیم در شش ماه دوم سال جاری، ۵ میلیارد دلار افزایش صادرات را خواهیم داشت. به هر حال با وجود اینکه وضعیت صادرات به نسبت سال گذشته از شرایط بهتری برخوردار است ولی نهایت تلاش ما این است که از واردات کالای لوکس جلوگیری کنیم.

فاطمی امین همچنین درباره افزایش تولید خودرو در کشور نیز تصریح کرد: ۹۰ درصد بازار در اختیار ایران‌خودرو و سایپا است ولی وزارت صمت نظارت لازم را بر آنها دارد و به همین دلیل منتظر آمار تولید آخر سال آنها نمی‌مانیم و برنامه هفتگی از آنها خواسته‌ایم و این برنامه را هم اعلام وصول کرده‌ایم.

وی افزود: موج جدید افزایش تولید خودرو از دو هفته آینده آغاز خواهد شد و مردم آن را خواهند دید. هر چند برای این کار دو ماه برنامه‌ریزی شده است و در همین راستا مقرراتی هم برای آن آماده کرده‌‌ایم.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=30216

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics