• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
1

دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهد؛ چرا در گیلان واکسن برکت نیست؟!

  • کد خبر : 30011
  • 06 مهر 1400 - 1:05
دانشگاه علوم پزشکی پاسخ دهد؛ چرا در گیلان واکسن برکت نیست؟!
مخاطبان خبرگزاری فارس گیلان خواستار پیگیری فوری دلایل نبود دز دوم واکسن برکت در سطح استان گیلان شدند تا بیش از این مدت زمان تزریق دوم واکسنشان نگذرد

به گزارش گیلان شهر ، چندی پیش رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان از تزریق بیش از یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دز واکسن به گروه‌های هدف در گیلان خبر داده بود که از این تعداد باتوجه به راه‌اندازی ۴۲۹ پایگاه واکسن در گیلان، حدود ۶۰ درصد از جمعیت هدف، دز نخست و بالغ‌بر ۲۵ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

طبیعی است که بنا بر پروتکل‌های ضروری و بسته به نوع واکسن فاصله زمانی مشخصی برای تزریق دز دوم برنامه‌ریزی‌شده باشد اما بخشی از تأخیر زمانی تزریق دز دوم مربوط به عدم تأمین یا البته ضعف مدیریتی نوع واکسن موجود در استان گیلان است.

بنا بر پیام‌های دریافتی از سوی شمار متعددی از مخاطبان خبرگزاری فارس و ایضاً شواهد و بررسی میدانی خبرنگاران ما در سطح استان عدم تأمین واکسن کرونا از نوع برکت شائبه‌های متعددی را ایجاد و باعث دل‌نگرانی برای مردم استان شده است.

در یکی از پیام‌های مخاطبین خبرگزاری فارس گیلان آمده «شمارا به خدا پیگیری کنید؛ شنیدم دز دوم برکت خیلی وقت است که به گیلان آمده ولی توزیع نمی‌کنند تا واکسن سینوفارم‌هایی که در اختیار دارند را بزنند».

دیگر مخاطب فارس گیلان شائبه مفقودی مشکوک واکسن برکت را مطرح کرده و دیگری نیز بلاتکلیفی از وضعیت نامشخص واکسینه خود باتوجه به گذشت قریب ۶۰ روز فاصله از تزریق دز اول را بیان کرده که سکوت معنادار مسؤولان حوزه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی این گمانه‌زنی‌ها را پررنگ‌تر کرده است.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی باید واقف باشند که فاصله کوتاه زمانی و جغرافیایی استان‌های هم‌جوار و دسترسی سهل‌الوصول رسانه‌ای، امکان مقایسه عملکرد حوزه بهداشت و درمان در حوزه واکسینه را هم برای همگان فراهم کرده و ازاین‌رو عدم پاسخگویی آنان بر قوت شایعات می‌افزاید.

به نظر می‌رسید که دانشگاه علوم پزشکی گیلان باید پیش از هر نهاد یا شخصی دغدغه رفع شبهات موجود در حوزه واکسیناسیون آن‌هم با توجه به شرایط موجود را داشته باشند اما در کمال ناباوری مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان رویه سکوت را در پیش‌گرفته که قطعاً با تداوم شرایط موجود، مطالبات مردمی رنگ و بویی دیگر به خود خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=30011

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics