• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9570
2

آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از فردا

  • کد خبر : 29966
  • 27 شهریور 1400 - 21:48
آغاز واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال از فردا
بهرام عین اللهی گفت: براساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند. وی بیان کرد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد.

به گزارش گیلان شهر به نقل از انتخاب؛ وزیر بهداشت گفت: از فردا تمام دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله می‌توانند واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

دکتر بهرام عین اللهی افزود: براساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند.

وی بیان کرد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه به تمام مراکز اعلام شده تا برای دانش آموزان حق تقدم قائل شوند بیان کرد: برای بازگشایی مدارس لازم است هر دو دز واکسن تزریق شود و توصیه می‌کنیم از فردا دانش آموزان به مراکز تزریق مراجعه کنند.

آقای دکتر بهرام عین اللهی گفت: واکسنی که مطالعه شده و به تایید رسیده در حال حاضر واکسن سینوفارم است که به این رده سنی تزریق می‌شود.

وی افزود: پایگاه‌های واکسیناسیون در کشور ۳۰ درصد افزایش یافته و اکنون هزار و ۹۰ واحد تجمیعی در کشور ایجاد شده است و این اختیار به استان‌ها داده شده که هر استانی با توجه به تعداد مراکز و تعداد تزریق‌های روزانه بتوانند محدودیت سنی برای تزریق را بردارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: تاکنون در کشور ۴۲ میلیون نفر واکسن دریافت کرده اند، این در حالی است که تا پایان تیرماه امسال فقط پنج میلیون نفر واکسن زده بودند.

آقای دکتر عین اللهی گفت: واکسن به معنای پایان کرونا نیست و همه افراد واکسینه شده حتما باید ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=29966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics