• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
4

وضعیت نامناسب کرونایی با بستری بودن نزدیک ۱۰۰۰ بیمار در گیلان

  • کد خبر : 29490
  • 04 مرداد 1400 - 20:01
وضعیت نامناسب کرونایی با بستری بودن نزدیک ۱۰۰۰ بیمار در گیلان
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۹۰۰ بیمار کرونایی در گیلان بستری بوده و سؤال مردم از ستاد استانی مبارزیه با کرونا این است که چرا ورودی‌های استان را مسدود نکرده و مانع ورود خودروهای غیر بومی نمی‌شود.

به گزارش گیلان شهر ، چند روزی از شیوع موج پنجم کرونا در کشور گذشته و هر روز بر تعداد افراد مبتلا به گونه دلتا ویروس کرونا افزوده و فوتی‌های ناشی از کرونا شرایط فزاینده‌ای دارد.

در روز دوم مردد ماه و بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۲۵۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا ویروس دلتا جان خود را از دست دادند، همین امر سبب شد تا بار دیگر موجی از نگرانی در میان کادر درمان و مسؤولان وزارت بهداشت ایجاد شود زیرا طبق گفته کارشناسان میزان سرایت گونه جدید کرونا بسیار بیشتر از جهش‌های دیگر است.

دلایل مختلفی برای افزایش شیوع موج جدید کرونا در کشور وجود دارد که اعم آنان کمبود منابع انسانی، دارو، مشکلات لجستیکی و البته روند کند واکسیناسیون می‌باشد، و با شرایط موجود باید منتظر قرمز شدن تمام کشور به لحاظ کرونایی باشیم.

داده‌های آماری در کشور و گیلان حاکی از حجم بالای مراجعه بیماران به مراکز درمانی و تکمیل ظرفیت بسیاری بیمارستان‌ها به‌ویژه در کلان‌شهرها است که این امر نشان می‌دهد پیک جدید کرونا بسیار متفاوت‌تر از تمامی پیک‌ها بوده و بر اساس تائید  مسؤولان وزارت بهداشت این بار شرایط به دلیل فعالیت گسترده ویروس جهش‌یافته در سراسر کشور کاملاً با پیک‌های گذشته متفاوت است و هرگونه بی‌توجهی می‌تواند بحران آفرین باشد.

شرایط شیوع کرونا در گیلان هم به‌مانند دیگر استان‌های کشور تعریف نداشته و هر بر تعداد بیماران کرونایی در این استان افزوده‌شده و طبق گفته‌های معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان روند افزایش بیماران به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان همچنان ادامه دارد.

با تعطیلی ۶ روزه پایتخت موجی از مسافر به استان‌های شمالی و گیلان سرازیر شده و اغلب آنان بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهر تردد کردند به‌موجب همین اتفاق و به گفته انوش دهنادی‌مقدم تعداد بیماران  کرونایی بستری بوده در بیمارستان‌های گیلان به ۹۰۰ بیمار رسیده و از این تعداد ۲۵۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی و از ۹۰۰ بیمار بستری بوده در مراکز درمانی ۱۴۰ بیمار کرونایی به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند.

ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری در خصوص اعمال محدودیت در استان‌های کشور و بسته بودن جاده‌ها در ایام تعطیل را به ستادهای استانی واگذار کرده است ولی سؤال مردم از رئیس ستاد مدیریت با کرونای گیلان این است که چرا در برهه‌های حساس تصمیمی شجاعانه نگرفته و از ورود تمامی خودروهای غیربومی به گیلان ممانعت به عمل نیامد؟

زیرا بنا بر اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان جدی‌ترین تهدید برای مردم این استان  حضور تعداد بالای مسافرانی است که در زمان‌های مختلف به گیلان سفر می‌کنند لذا توصیه ما به هم استانی‌ها جلوگیری از مسافرت و مسافر پذیری است.

با توجه به تعطیلات آخر هفته مردم گیلان از ستاد استانی مدیریت و مبارزه با کرونا انتظار دارند که از ورود خودروهای غیربومی به گیلان جلوگیری کرده و فقط به جریمه و ثبت تخلف اکتفا نکنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=29490

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics