• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
4
در مراسم تودیع و معارفه علی اوسط اکبری مقدم تقدیر و عباس صابر

حل مشکل پسماند گیلان نیازمند هم‌افزایی تمام مدیران استانی است

  • کد خبر : 29276
  • 05 تیر 1400 - 14:18
حل مشکل پسماند گیلان نیازمند هم‌افزایی تمام مدیران استانی است
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تأکید براینکه حل مشکل پسماند گیلان نیازمند هم‌افزایی تمام مدیران استانی است، گفت: همه مدیران استانی باید یک‌بار برای همیشه هم‌افزا عمل کنند و مشکل پسماند استان را حل کنند.

به گزارش گیلان شهر ، مهدی جمالی نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری با تبریک قوه قضائیه اظهار کرد: یکی از معاونت‌های پرکار وزارت کشور که حتی وظایف آن در حد چند وزارتخانه است، معاونت عمرانی است که دو حوزه مستقل را کاملاً باید اداره و پیگیری کند که یکی خود معاونت عمرانی و دیگری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

وی با بیان اینکه اکثر ۱۶۰ هزار منزل مسکونی در بحران‌ها نیاز به بازسازی و احیا داشت که وظیفه معاونت عمرانی وزارت کشور بود، افزود: بیش از ۴۰ هزار دهیاری و ۹۲ هزار روستا در کشور داریم بنابراین مدیریت این امور کار بسیار وسیعی پیش رو داریم.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اقدامات متناظر در استان‌ها که توسط معاونت عمرانی استانداری پیگیری می‌شود، گفت. استانی مانند گیلان وظایف مشابهی مانند معاونت عمرانی وزارت کشور دارا است، چراکه مشکلات و چالش‌های ملی دارد اما بودجه‌های اندک دارد.

جمالی نژاد با اشاره به نزدیک شدن پایان دولت و عمر شوراها و شهرداری‌ها بیان کرد: در حساس‌ترین زمان برای معاونت عمرانی قرار داریم چراکه شوراهای اسلامی شهر و روستا تغییر پیدا می‌کند، متأسفانه بسیاری از پرونده‌ها به دلیل ناآگاهی اعضای شوراهاست و خوب بود افراد قبل از کاندید شدن می‌دانستند برای چه وظیفه‌ای وارد این حیطه می‌شوند.

وی با تأکید بر پشتیبانی شوراها برای انتخاب شهرداران و دهیاران و آموزش‌های لازم به آن‌ها گفت: پاک‌دستی در کنار تخصص یکی از ویژگی‌های مهم برای اعضای امور عمرانی است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با تأکید بر عزم جدی استانی برای حل مشکل پسماند افزود: همه مدیران استانی باید یک‌بار برای همیشه هم‌افزا عمل کنند و مشکل پسماند استان را حل کنند، این مسئله قابل‌حل است اگر همت و اراده ویژه استانی باشد.

وی با بیان اینکه برخی مسائل نیاز به ورود جدی تمام دستگاه‌های اجرایی دارد تا به سرمنزل مقصود برسد و حل شود، گفت: اعتبارات خوبی در بودجه‌های دولتی برای شهرداری‌ها لحاظ شده است پس برای تخصیص این بودجه‌ها و حل مشکلات نیازمند ورود جدی تمام دستگاه‌ها و عزمی جدی هستیم.

به گزارش گیلان شهر در انتهای این جلسه از تلاش‌های علی اوسط اکبری مقدم تقدیر و عباس صابر به‌عنوان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان معرفی شد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=29276

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics