• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
2

جاماندگان از یارانه منتظر بمانند؛ مراجعه نکنند

  • کد خبر : 29217
  • 31 خرداد 1400 - 20:26
جاماندگان از یارانه منتظر بمانند؛ مراجعه نکنند
رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود که منابع لازم جهت ورود افراد جدید با استفاده از ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ درصد منابع که در قانون وجود دارد، فراهم شده و این سازمان آمادگی پرداخت جدید را خواهد داشت.

به گزارش گیلان شهر :به نقل از اقتصاد۲۴ ؛ طی این مدت برخی داوطلبان برای ثبت نام یارانه به صورت حضوری به سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کرده و یا این‌که ابهاماتی در رابطه با نحوه‌ی ثبت نام داشته‌اند، اما لازم به یادآوری است که تا زمانی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرایط وثبت نام را فراهم نکرده و در این رابطه اطلاع رسانی نکند هیچ ضرورتی برای مراجعه وجود ندارد.

این در شرایطی است که طبق اعلام اخیر حاجتی -رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها – پیش از این طی جلسات متعددی که بین سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت رفاه برگزار شده توافقاتی در رابطه با تبادل بانک‌های اطلاعاتی صورت گرفته و وزارت رفاه مسئولیت آماده سازی بستر ثبت نام از جاماندگان را برعهده دارد و هر زمان که ثبت نام نهایی صورت گرفته و لیست متقاضیان به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شود، آنگاه این سازمان پرداخت را در یارانه آن ماه اعمال خواهد کرد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفته بود که منابع لازم جهت ورود افراد جدید با استفاده از ظرفیت جابه‌جایی ۱۰ درصد منابع که در قانون وجود دارد، فراهم شده و این سازمان آمادگی پرداخت جدید را خواهد داشت.براین اساس با فراهم شدن بسترهای لازم از سوی وزارت رفاه ثبت نام باز هم حضوری نبوده و از طریق آدرس الکترونیکی انجام می‌شود که آن را این وزارتخانه اطلاع رسانی خواهد کرد. بنابراین هیچ یک از متقاضیان نباید هیچ‌گونه مراجعه حضوری به وزارت رفاه یا سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته باشند.

در حالی قرار است تعدادی جدید به لیست یارانه بگیران اضافه شود که در حال حاضر بیش از ۷۷ میلیون نفر در قالب ۲۴ میلیون خانوار یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که شروع پرداخت آن از سال ۱۳۸۹ بوده و تاکنون مبلغ تغییری نکرده است. این در حالی است که بارها در قانون بودجه دولت مکلف به حذف سه دهک بالای درآمدی بوده ولی موفقیت چندانی در آن نداشت و در سال جاری نیز این تکلیف در قانون بودجه حذف شده است.

از سویی طبق گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها در حال حاضر ۱۹.۷ میلیون خانوار شامل حدود ۶۰ میلیون نفر در هر ماه یارانه معیشتی دریافت می‌کنند که از آبان ماه سال ۱۳۹۸ با افزایش قیمت بنزین در دستور کار پرداخت قرار گرفته است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=29217

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد:

ورود ۲۲۰ هزار خودرو به گیلان/ آزادراه قزوین – رشت؛ پرترددترین محور ورودی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics