• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
6
نجات پلنگ زخمی گيلان+آلبوم

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان: محیط بانان پلنگ گرفتار در تله سیمی را نجات دادند.

  • کد خبر : 28908
  • 01 اردیبهشت 1400 - 20:57
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان: محیط بانان پلنگ گرفتار در تله سیمی را نجات دادند.

به گزارش گیلان شهر :مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یک قلاده پلنگ نر بالغ که در تله مچ گیر افراد ناشناس در منطقه اشکورات رودسر گرفتار شده بود با کمک محیط بانان نجات یافت. ساسان کفایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر پس از اطلاع از گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله […]

به گزارش گیلان شهر :مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یک قلاده پلنگ نر بالغ که در تله مچ گیر افراد ناشناس در منطقه اشکورات رودسر گرفتار شده بود با کمک محیط بانان نجات یافت.

ساسان کفایی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست رودسر پس از اطلاع از گرفتار شدن یک قلاده پلنگ در تله سیمی افراد ناشناس، به سرعت به همراه دامپزشک و گروه یگان و کارشناسی حیات وحش استان و شهرستان، به منطقه مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: گروه اعزامی پس از چند ساعت راهپیمایی در مناطق کوهستانی، این پلنگ گرفتار در تله را با استفاده از تزریق مواد بی هوش کننده از تله آزاد و پس از معاینه، بیومتری (آنالیز مشخصات) و اطمینان از سلامتی کامل، پس از به هوش آمدن در همان منطقه رها کردند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه پلنگ گرفتار بالغ، ۸ ساله و نر بود؛ گفت: محل تله گذاری در ارتفاعات حدود هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا بود.
وی گفت: برخی از باغداران برای جلوگیری از ورود گراز به زمین‌های کشاورزی و باغی خود اقدام به نصب چنین تله‌های سیمی می‌کنند.
ساسان کفایی از باغداران خواست در زمین‌های خود تله‌های سیمی نصب نکنند، چون این کار تخلف است و با متخلفان برخورد می‌شود.
پلنگ یکی از گونه‌های حمایت شده و بزرگترین گربه سان وحشی کشور است و حفاظت از آن‌ها در سال‌های اخیر به ویژه پوشش بیمه‌ای برای جبران خسارت‌ها باعث شده تا این حیوان در وضعیت قابل قبول و مناسبی در استان قرار گیرد.
اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست این جانور را با توجه به کاهش جمعیت و کاهش محدودهٔ زندگی آن در فهرست گونه‌های «در مرز تهدید به انقراض» قرار داده‌است؛ با این همه، اما جمعیت پلنگ از جمعیت دو خویشاوند نزدیکش یعنی شیر و ببر بیشتر است و وضعیت حفاظتی بهتری دارد.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=28908

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics