• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5

تمام معادلات صعود ایران به مرحله بعد انتخابی جام جهانی/ شاگردان اسکوچیچ فقط برد می خواهند

  • کد خبر : 28119
  • 05 اسفند 1399 - 21:03
تمام معادلات صعود ایران به مرحله بعد انتخابی جام جهانی/ شاگردان اسکوچیچ فقط برد می خواهند
با برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی و از بین رفتن شانس میزبانی ایران، تیم ملی در بازی‌های باقی مانده خود فقط پیروزی می‌خواهد تا بدون دردسر به مرحله بعد صعود کند.

گیلان شهر :با قطعی شدن برگزاری انتخابی جام جهانی آسیا به صورت متمرکز، تیم ملی ایران از ۱۳ تا ۲۵ خرداد در فواصل زمانی سه روز یک بار، به ترتیب با تیم‌های هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق بازی خواهد کرد.

با این برنامه‌ریزی، ایران شانس بهره‌مندی از حضور هواداران و استفاده از امتیازهای میزبانی را از دست می‌دهد و در شرایط نابرابری نسبت به بحرین و عراق، به رقابت با رقبای عربی خود می‌پردازد. در نتیجه با این وضعیت، کار سختی در انتظار شاگردان دراگان اسکوچیچ است که در مرحله رفت و در زمین بحرین و عراق، ۶ امتیاز واگذار کرده و در بحرانی‌ترین شرایط ممکن به سر می‌برد.

طبق برنامه‌ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا، مسابقات باقی‌مانده از دور برگشت انتخابی جام جهانی در گروه C به صورت متمرکز در یکی از کشورهای حاضر در این گروه برگزار می‌شود و در صورتی که درخواستی ارائه نشود، زمین ثالث برای تمام بازی‌های گروه در نظر گرفته می‌شود.

البته فدراسیون فوتبال ایران طی روزهای گذشته علاقه‌مندی خود برای میزبانی مسابقات را اعلام کرده است اما میزبانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر، امتیازی ویژه‌ای را متوجه تیم ملی ایران نمی‌کند و در نهایت بدون اعمال فشاری از سوی هوادار به تیم حریف، تیم ملی باید با رقبای خود رودررو شود.

*ایران فقط برد می‌خواهد

نگاهی به جدول گروه C این مسابقات نشان می‌دهد، ایران به نسبت رقبای خود یک دیدار کمتر انجام داده و با ۶ امتیاز در رتبه سوم است. تیم‌های عراق با ۱۱ و بحرین با ۹ امتیاز اول و دوم هستند.

با در نظر گرفتن این وضعیت و برگزاری بازی‌ها در زمین بی‌طرف تنها راه صدرنشینی ایران در ادامه این مسابقات، کسب ۱۲ امتیاز کامل از بازی‌های باقی مانده است و تنها در این صورت است که می‌تواند جلوی صدرنشینی عراق را بگیرد.

فعلا شاگردان اسکوچیچ یک بازی کمتر از رقبای خود انجام داده‌اند اما در صورتی که پیروزی ایران، بحرین و عراق را مقابل هنگ کنگ و کامبوج قطعی بدانیم وضعیت گروه قبل از بازی ایران با بحرین و عراق به این شکل در می آید:

عراق – ۹ بازی – ۱۷ امتیاز (تنها بازی باقی مانده با ایران)

بحرین – ۹ بازی – ۱۵ امتیاز (تنها بازی باقی مانده با ایران)

ایران – ۸ بازی – ۱۲ امتیاز (دو بازی باقی مانده با بحرین و عراق)

در نتیجه ایران با شکست دادن بحرین ، ۱۵ امتیازی و قطعا به علت تفاضل گل بسیار زیاد دوم می‌شود اما برای صدرنشینی و قطعی کردن صعود خود نیازمند ۳ امتیاز بازی با عراق است که یوزها را ۱۸ امتیازی می‌کند اما مساوی مقابل عراق، باعث ۱۶ امتیازی شدن تیم ملی می‌شود.

طبق قانون مسابقات، به جز صدرنشین‌های هشت‌گانه، از میان تیم‌های دوم این گروه‌ها، چهار تیم برتر راهی مرحله بعد می‌شوند و در این صورت باید به انتظار سایر نتایج در مسابقات نشست.

شاگردان اسکوچیچ برای صعود بدون دردسر نیازمند ۱۲ امتیاز هستند که بدون حضور تماشاگران کار سخت‌ترین مقابل بحرین و عراق خواهند داشت.

برنامه بازی‌های این گروه به این شرح است:

ایران – هنگ کنگ – ۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۰)

ایران – بحرین – ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰)

کامبوج – ایران – ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)

ایران – عراق – ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۰)

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=28119

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا
با حضور یک مربی شکست‌ناپذیر و یک گلادیاتور دوست‌داشتنی

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

17فروردین
بیانیه تند پرسپولیس بعد از گچ گرفتن دست بیرانوند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics