• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
2

۲۰۰۰ هزار هنرمند گیلانی هنر کارت دریافت می کنند

  • کد خبر : 27866
  • 27 بهمن 1399 - 0:30
۲۰۰۰ هزار هنرمند گیلانی هنر کارت دریافت می کنند
رئیس گروه هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه دو هزار هنرمند گیلانی هنر کارت دریافت می کنند، گفت: تاکنون حدود ۷۰۰ هنرمند هنر کارت دریافت کرده اند.

به گزارش گیلان شهر :سجاد کوچکی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین خدمات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطای هنر کارت به هنرمندان از طریق صندوق اعتباری هنر است، اظهار کرد: تاکنون هشت مرحله توزیع هنر کارت در استان گیلان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مراحل حدود ۷۰۰ هنر کارت به هنرمندان گیلانی اعطا شده است، افزود: بخش اعظمی از این هنر کارت‌ها مربوط به هنرمندان شهرستان رشت است.

کوچکی نژاد در ادامه با بیان اینکه هنر کارت‌های هر شهرستان به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی همان شهرستان تحویل داده شده است، گفت: هنرمندان شهرستانی می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خود هنر کارت‌های خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: هنر کارت علاوه بر کارت شناسایی، یک کارت هوشمند تحت شبکه بانکی است که بانک آینده پشتیبانی از این کارت‌ها را برعهده دارد.

رئیس گروه هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برخی از مزایا هنر کارت اشاره و بیان کرد: قرار است صندوق اعتباری هنر با برخی از مراکز فروش، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز گردشگری قرارداد ببندد که در این صورت هنرمندان می‌توانند از مزایا و خدمات این مراکز با تخفیفات در نظر گرفته شده بهره مند شود.

وی با بیان اینکه با توجه به قابلیت‌های بانکی این کارت، افزایش تعداد تراکنش سبب می‌شود که سود حاصل از آن به خود هنرمندان بازگردد، افزود: تنها به اعضای صندوق هنر می‌توانند هنر کارت دریافت کنند.

رئیس صندوق اعتباری هنر استان گیلان با اشاره به چگونگی ثبت نام برای دریافت هنر کارت، اظهار کرد: اعضا طی یک پروسه روزمه کاری و هنری خود را به ادارات کل فرهنگ و ارشاد استان‌ها تحویل داده و بعد از بررسی‌های اولیه معرفی نامه صادر می‌شود که هنرمند می‌تواند به وسیله آن در سایت صندوق اعتباری هنر ثبت نام کند و بعد از بررسی در تهران و تأیید نهایی، عضویت هنرمند در صندوق اعتباری هنر تکمیل و تأیید خواهد شد و هنرمندان بعد از این مرحله می‌تواند برای دریافت هنر کارت اقدام به ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تمام اعضای صندوق هنر باید برای دریافت هنر کارت اقدام کنند، ادامه داد: تمام خدمات ارائه شده به هنرمندان از این تاریخ به بعد از طریق هنر کارت‌ها ارائه خواهد شد.

کوچکی نژاد به عضویت بیش از دو هزار هنرمند گیلانی در صندوق اعتباری هنر اشاره کرد و گفت: برای همه این اعضا هنر کارت صادر خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات حمایتی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی صندوق اعتباری هنر به هنرمندان به واسطه شیوع ویروس کرونا، ادامه داد: این کمک از طریق همین هنر کارت انجام شده است.

کد خبر ۵۱۴۶۹۰۶
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27866

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics