• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
1

صدور دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفند در گیلان متوقف می شود

  • کد خبر : 27872
  • 27 بهمن 1399 - 0:45
صدور دفترچه های تامین اجتماعی از اول اسفند در گیلان متوقف می شود
رئیس روابط عمومی تامین اجتماعی گیلان گفت: صدور دفترچه های تامین اجتماعی در این استان بر اساس برنامه کشوری از اول اسفندماه متوقف می شود و دفترچه های جدیدی صادر نخواهد شد.

به گزارش گیلان شهر :امیررضا زندی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  توقف صدور دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از اول اسفندماه بر اساس خط مشی سازمان تامین اجتماعی و در ادامه فرآیند توسعه خدمات دیجیتالی و فراهم شدن بستر اولیه با راه اندازی نسخ الکترونیک انجام می گیرد.

وی تصریح کرد : بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی می توانند با ارایه کارت ملی، شناسنامه برای افراد زیر ۱۸ سال و جلد دفترچه از خدمات مربوطه در مطب های پزشکان و مراکز درمانی استفاده کنند.

رئیس روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان خاطر نشان کرد: کاهش خطاهای کاربری در نسخه پیچی، صرفه جویی در هزینه ها، صیانت از محیط زیست با حذف کاغذ و تسریع در خدمات رسانی به بیماران از مهمترین دلایل حذف دفترچه های کاغذی و استفاده از نسخه نویسی الکترونیک است.

وی با بیان اینکه تمهیدات خوبی برای پزشکان طرف قرارداد در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در نظر گرفته شده، اضافه کرد: برای پزشکان طرف قرارداد با تامین اجتماعی که نسخه نویسی الکترونیک را اجرا کردند، امضاء دیجیتالی تعریف شده که در پایان هر شب ۹۵ درصد حق ویزیت به حساب آنان واریز می شود.

زندی فر یادآور شد: پزشکان طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی استان گیلان که تاکنون نسخه نویسی الکترونیکی را اجرا نکردند، می توانند به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی تامین اجتماعی ep.tamin.ir مراجعه کنند.

در نسخه نویسی الکترونیک پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روش‌ های اعلامی سازمان، نسبت به نسخه‌ نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام می کنند.

هم اکنون افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی استان گیلان هستند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27872

برچسب ها

خبر های مرتبط

31فروردین
پروازهای فرودگاه‌های کشور در حال عادی هستند
30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics