• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
3

عذری در خصوص کندی تکمیل پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین پذیرفته نیست

  • کد خبر : 27810
  • 23 بهمن 1399 - 18:37
عذری در خصوص کندی تکمیل پروژه راه‌آهن رشت – کاسپین پذیرفته نیست
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تذکر جدی به پیمانکاران پروژه راه‌آهن رشت کاسپین گفت: در گیلان هیچ مشکل محلی و همچنین دغدغه‌ جذب اعتبار در خصوص تکمیل راه‌آهن رشت_ بندر کاسپین وجود ندارد، لذا دلایل پیمانکاران برای کندی روند پیشرفت پروژه غیرقابل‌قبول بوده و این طرح ملی باید تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش گیلان شهر ، رئیس سازمان برنامه بودجه کشور عصر امروز از عملیات اتصال خط ریلی قزوین-رشت به کاسپین بازید و در جریان پیشرفت این پروژه بسیار مهم قرار گرفت.

تذکر جدی به پیمانکاران پروژه راه‌آهن رشت کاسپین

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از روند اجرای عملیات اتصال خط ریلی قزوین-رشت به کاسپین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه افتتاح این پروژه به یکی از اولویت‌های دولت تبدیل‌شده است، اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های مهم ملی بوده و از اهمیت بسیار زیادی در راستای پیشرفت اقتصادی و گردشگری استان برخوردار است که بر اساس آخرین اطلاعات دو قطعه ۶ و هفت در حال تکمیل و پروژه قطعه ۶ هم تقریباً به مرحله نهایی رسیده و در بخشی از آن ریل‌گذاری انجام‌شده است.

وی با اشاره به طراحی پل ۲۶۰ متری در قسمت هفت منتهی به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی گفت: عملیات ساخت این پل آغاز و طبق گفته کارشناسان باید از روی بزرگراه رشت انزلی عبور کرده و گروه‌های مهندسی و اجرایی با سرعت در حال تکمیل و اجرای این پل هستند.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور از تکمیل راه‌آهن رشت به بندر کاسپین در بهار سال آینده خبر داد و افزود: تمام تلاش دولت بر این است تا راه‌آهن قزوین_رشت را به بندر کاسپین متصل کند زیرا از این طریق به‌راحتی خلیج‌فارس به دریای خزر متصل می‌شود.

نوبخت با تأکید بر عدم وجود مشکل تأمین اعتبار در خصوص  تکمیل راه‌آهن رشت_ کاسپین تصریح کرد: تمام مسؤولین در گیلان در طول سال جلسات مختلفی در سطح ملی برگزار و با پیگیری‌های صورت گرفته هیچ مشکل تأمین اعتبار در خصوص تکمیل این پروژه وجود ندارد لذا کندی درروند پیشرفت راه‌آهن رشت_کاسپین بسیار سؤال‌برانگیز است.

وی با تذکر جدی به پیمانکاران پروژه راه‌آهن رشت کاسپین بیان کرد: در گیلان هیچ مشکل محلی و همچنین دغدغه‌ جذب اعتبار در خصوص تکمیل راه‌آهن رشت_ بندر کاسپین وجود ندارد، لذا دلایل پیمانکاران برای کندی روند پیشرفت پروژه غیرقابل‌قبول بوده و این طرح ملی باید تا بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

رئیس سازمان برنامه بودجه کشور با اذعان به اینکه اتصال راه‌آهن سراسری به بندر کاسپین منجر به افزایش صادرات در کشور می‌شود، گفت: با تکمیل راه‌آهن رشت_کاسپین سهم ایران در عرصه ترانزیت کالا به کشورهای اوراسیا و همچنین خلیج‌فارس بسیار زیاده شده و این امر علاوه بر رشد اقتصادی گیلان منجر به ارزآوری برای کشور می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27810

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics