• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
2

واگذاری بیش از ۱۰۰ هزار سند بنیاد مستضعفان به مردم

  • کد خبر : 27756
  • 18 بهمن 1399 - 15:18
واگذاری بیش از ۱۰۰ هزار سند بنیاد مستضعفان به مردم
رئیس بنیاد مستضعفان کشور گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار سند به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان به مردم واگذار شده و این کار همچنان ادامه دارد.

به گزارش گیلان شهر :پرویز فتاح امروزدر آئین اهدای صدهزارمین سند از املاک غصب شده توسط خاندان پهلوی به مردم در ایلام اظهار داشت: در دوران خاندان پهلوی بیش از ۴۴ هزار سند زمین، باغ، مرتع و شکارگاه غصب شده بود که با پیروزی انقلاب اسلامی تمامی این زمین‌ها به مردم واگذار شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار پرونده برای بازپس‌گیری املاک این بنیاد از اشخاص و نهادها در مراجع قضایی تشکیل شده است افزود: با رویکرد ریاست قوه قضاییه، روند بازپس‌گیری املاک این بنیاد شتاب گرفته است و افراد و نهادهایی که بدون اجازه این اموال را در اختیار دارند باید آنرا به صاحبان اصلی عودت دهند.
رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به انتخاب ۲۸ منطقه در استان‌های مختلف از سوی این نهاد برای اجرای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی تاکید کرد: استان ایلام با توجه به عمق محرومیت ۲ شهرستان ملکشاهی و هلیلان به عنوان پایلوت محرومیت زدایی تعیین شده است که امیدواریم با کمک مسوولان استانی شاهد رونق بیش از پیش تولید و اشتغال در این مناطق باشیم.
مراسم اهدای ١٠٠ هزارمین سند املاک علوی به صورت ویدئو کنفرانس با ۴ استان خراسان شمالی، گلستان، قزوین و آذربایجان غربی با حضور سید پرویز فتاح در ایلام برگزار شد.

اسناد علوی به اسناد املاکی اطلاق می‌شود که توسط خانواده پهلوی و بستگان دربار تصرف شده است و پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته و در فرایندی حقوقی چندین ساله به مردم اهدا شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27756

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics