• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9615
2

رییس سازمان بازرسی کشور: افزایش بهره وری نیاز کشور است

  • کد خبر : 27725
  • 16 بهمن 1399 - 19:26
رییس سازمان بازرسی کشور: افزایش بهره وری نیاز کشور است
رئیس سازمان کل بازرسی کشور گفت: افزایش بهره وری نیاز کشور و کمک به تحقق آن از وظایف مهم همه مسئولان است.

به گزارش گیلان شهر ، حجت الاسلام و المسلمین حسن درویشان روز پنجشنبه در سفر به استان گیلان در حاشیه بازدید از دو واحد صنعتی در رشت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این سفرها جزء اولویت کاری سازمان بازرسی قرار دارد، بازدید از واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال به ویژه واحدهای دارای مشکلات است که طی بازدید ها بررسی و پی گیری های لازم انجام می شود.

وی با اشاره به بازدید امروز خود از کارخانه تولید پارچه ایران پوپلین خاطر نشان کرد: مایه تاسف است که بخش قابل توجهی از تجهیزات این کارخانه و تولید آن تعطیل است، در حالیکه ظرفیت سرمایه گذاری عظیم و تجهیزات خوبی نصب شده اما زیر سرمایه در گردش دارد که قرار شد پی گیری های لازم در این باره انجام شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور متذکر شد: در صورت رفع مشکل در ایران پوپلین ، این کارخانه می تواند ۷۵ تا ۸۰ درصد تولید را افزایش دهد و با این کار افزایش بهره وری بعنوان نیاز امروز کشور  را خواهیم داشت ضمن اینکه تعداد کارگر بیشتری مشغول به کار   می شود.

وی در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران به بازدید از کارخانه پارس خزر  تولیدکننده  محصولات برقی خانگی اشاره و تصریح کرد: این واحد مشکلات تولید ندارد، واحد صنعتی بسیار فعال و سود ده است اما مشکلاتی در فرآیند تخصیص ارز دارد، ثبت سفارش می شود اما فرآیند طولانی برای تخصص ارز وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین درویشان بیان داشت: با توجه به اینکه مجموعه کارخانه پارس خزر باید بخش کمی از مواد اولیه تولیدات شان را از خارج وارد کنند، مشکل نقدینگی هم دارند، بنابراین اگر فرآیند تخصیص ارز کارخانه پارس خزر تسهیل شود تولید افزایش و قیمت نهایی محصول کاهش می یابد ضمن اینکه اشتغالزایی بیشتری را نیز می تواند ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین درویشان از ۲ واحد تولیدی کارخانه ایران پوپلین در رشت و مجموعه کارخانه پارس خزر در شهر صنعتی رشت بازدید کرد.

کارخانه ایران پوپلین دارای حدود ٢٧٠ نیرو است که در آن انواع ملحفه و پارچه تولید می شود  و از چند ماه گذشته نیز تولید حریر در این کارخانه آغاز شده است.

در کارخانه پارس خزر نیز انواع لوازم برقی خانگی از جمله چرخ گوشت، جاروبرقی. پنکه ، آبمیوه گیری، ماشین لباسشویی، پلوپز، بخاری و تخم مرغ پز تولید می شود و با هفت شرکت دارای بیش از دو هزار و ۵۰۰ نیرو است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27725

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics