• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
4

استان گیلان بیشترین تهدیدات زیست ‌محیطی را دارد

  • کد خبر : 27713
  • 16 بهمن 1399 - 18:07
استان گیلان بیشترین تهدیدات زیست ‌محیطی را دارد
رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره پرتراکم‌ترین جمعیت شهری در استان گیلان گفت: استان گیلان بیشترین تهدیدات زیست‌محیطی را دارد.

به گزارش گیلان شهر ،حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی عصر امروز در جلسه دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی گیلان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: حدود ۵۶۴ هزار هکتار جنگل، ۲۴۳ هزار هکتار مرتع، ۲۱۷ هزار هکتار دشت، ۲۲۸ هزار هکتار شالیزار، ۱۱۸ هزار هکتار باغ و مابقی نیز مسکونی است.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با بیان اینکه استان گیلان از پرتراکم‌ترین جمعیت شهری برخوردار است خاطرنشان کرد: ۲۵ میلیون نفر سالانه به گیلان سفر می‌کنند که می‌تواند فرصتی برای رشد و توسعه استان باشد.

خلیلی افزود: اما در صورت عدم استفاده از فرصت مذکور و به‌دلیل عدم برخورداری از زیرساخت‌های مناسب در استان، فرصت مذکور تبدیل به تهدید می‌شود و امروز این استان بیشترین تهدیدات زیست‌محیطی را دارد.

وی رسیدگی عادلانه، مبارزه با فساد، صیانت از اراضی ملی و جنگل‌ها، حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری و تکریم از ارباب رجوع را مورد توجه قرار داد و افزود: امروزه مطلق‌انگاری مفهوم عدالت و ترویج آن مشکلاتی را ایجاد کرده است و گاهی قضات متهم به بی‌عدالتی می‌شوند لذا موضوع مطلق‌انگاری مفهوم عدالت باید تغییر یابد.

وی با بیان اینکه حدود ۸۹ درصد پرونده‌های معوقه ما مختومه شده است خاطرنشان کرد: تعداد موجودی پرونده‌ها از ۹۹ هزار و ۱۸ فقره پرونده به ۸۹ هزار و ۱۲۰ فقره رسیده و ورودی آمار ما ۶۵۱ هزار و ۹۸۴ پرونده بود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان تصریح کرد: وضعیت برداشت‌های شن و ماسه مستقر در رودخانه‌های گیلان کمتر از رشت الکتریک نیست که متاسفانه غارت غیرمتعارف و غیرضابطه‌مند این ثروت ملی تاسف بار است و بسیاری از سیل‌ها ناشی از همین غارت‌ها بود.

انتهای پیام/۶۱۲/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27713

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics