• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
7

آذری جهرمی و یک اتهام عجیب

  • کد خبر : 27443
  • 03 بهمن 1399 - 19:31
آذری جهرمی و یک اتهام عجیب
عجیب ترین بند دادخواست اعلام جرم برخی از مردم اهواز است که در حادثه تروریستی متضرر شده اند. به احتمال زیاد معنای این جمله آن است که چون تروریست هایی که در اهواز مرتکب جرم شده اند از اینترنت استفاده کرده اند پس آذری جهرمی وزیر ارتباطات که چنین بستری را فراهم کرده مجرم است!
یادداشتی از: سید حمید محمدیان

گیلان شهر : چنانکه خواندیم آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات از سوی دادستانی برای تفهیم اتهام فراخوانده شد و روز گذشته به دادسرای مربوطه رفت. برای من به عنوان ناظر بی طرف همه عناوین اتهامی جای سؤال دارد و دقیقا نمی فهمم -مثلا -که ممانعت از اجرای دستور دادیار شیراز برای فیلتر اینستاگرام چگونه جرمی است و چه ارتباطی با وزیر دارد. و نمی فهمم که اصلا مگر فیلتر تلگرام موفق بوده که حالا می خواهند اینستاگرام را فیلتر کنند. اما عجیب ترین بند این دادخواست – که موضوع این نوشته است- اعلام جرم برخی از مردم اهواز است که در حادثه تروریستی متضرر شده اند.

به احتمال زیاد معنای این جمله آن است که چون تروریست هایی که در اهواز مرتکب جرم شده اند از اینترنت استفاده کرده اند پس وزیر ارتباطات که چنین بستری را فراهم کرده مجرم است.

اگر چنین است وزیر راه هم مجرم است که با آسفالت کردن جاده ها باعث شده تروریست ها زودتر به محل برسند. برگزار کنندگان مراسم هم مقصرند که با برگزارکردن مراسم مقدمات اجرای عملیات تروریستی را فراهم کرده اند. سازمان تاکسیرانی و به خصوص شرکت اسنپ هم احتمالا مقصر است چون اگر تاکسی و اسنپ وجود نداشت تروریست ها نمی توانستند از آن بهره بگیرند و به محل بیایند. راهنمایی و رانندگی هم مقصر است چون اگر خیابان ها را بسته بود و همه راه ها را یک طرفه کرده بود ماشین تروریست ها نمی توانست آنها را به محل برساند. شهرداری اهواز هم مقصر است چون اگر در آن اطراف درخت نکاشته بود تروریست ها نمی توانستند پشت آن سنگر بگیرند و ….

خوب است در توضیح این مطلب اشاره کنم که در مبانی علم حقوق مطرح است که هر چه در انجام یک عمل مجرمانه دخیل است و مقدمیت دارد جرم نیست. و الا می شود مثل آن که گفته بود بزرگترین علت طلاق ازدواج است چون تا کسی ازدواج نکند نمی تواند طلاق بگیرد.

راستی – از بقیه عناوین مجرمانه این احضاریه که بگذریم که در نوع خود جالب است – من این اتهام و اعلام جرم را نمی فهمم. اگر شما می فهمید توضیح دهید.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics