• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
5

عضو کمیسیون عمران مجلس: “صندوق مسکن” جهت رفع مشکلات مسکن ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 27461
  • 03 بهمن 1399 - 21:36
عضو کمیسیون عمران مجلس: “صندوق مسکن” جهت رفع مشکلات مسکن ایجاد می‌شود
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در طرح "جهش تولید و تأمین مسکن" برای رفع مشکلات مسکن و کمک در هزینه‌های آن "صندوق مسکن" در نظر گرفته شد.

به گزارش گیلان شهر ، احمد دنیامالی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بودجه سال ۱۴۰۰  از لحاظ عدد و رقم افزایش قابل توجهی در بحث هزینه‌ای دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بودجه‌ای که‌ تدوین شده ۲ بخش است یک بخش مربوط به بودجه سازمان‌ها و شرکت‌ها بوده که حدود یک میلیون و ۵۶۰ هزار میلیارد تومان است و در این بودجه دخل و تصرف زیادی انجام نگرفته است.

 نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بودجه ۹۳۰ هزار میلیاردی که بودجه استان‌ها را شامل می‌شود افزایش ۵۹ درصدی در هزینه‌های جاری نسبت به امسال داشته است.

 وی با بیان این که از مزایای این بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است گفت: در بودجه عمرانی سهم بودجه عمرانی در لایجه بودجه ۱۴۰۰ از ۲۳ درصد در امسال به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است.

 دنیامالی افزود: معمولاً در بودجه هزینه‌ای تخصیصات ۱۰۰ درصد بوده اما در بودجه عمرانی تخصیصات به ۵۰ درصد می‌رسد لذا سال آینده  ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای بخش عمرانی پیش‌بینی شده که البته در کمیسیون تلفیق بودجه مقداری افزایش یافته است.

 عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید و تأمین مسکن طرح جامعی بوده و در کمیسیون عمران مجلس به دنبال این هستیم که با این طرح مشکلات مسکن را به حداقل برسانیم.

 وی بیان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده که زمین در اختیار تعاونی‌ها و سازندگان بزرگ قرار گیرد همچنین تسهیلاتی نیز پیش‌بینی شده و حداقل تسهیلات سالیانه‌ای که برای مسکن در نظر گرفته شده حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: تسهیلات از این به بعد به جای این که به خریداران داده شود به تولیدکنندگان و تعاونی‌ها اعطا می‌شود.

وی افزود: در این طرح برای هزینه‌های مسکن اعم از بحث مصالح ساختمانی، نظام مهندسی و عوارض شهرداری‌ها  یک صندوق مسکن پیشنهاد شده که به مشکلات مسکن بپردازد.

 عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منابع‌های درآمدی مانند مالیات بر خانه‌های خالی و  یا مالیات بر خانه‌های لوکس باید به صندوق مذکور واریز شوند.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌هایی که اراضی مازاد دارند باید این زمین‌ها را در اختیار راه و شهرسازی برای تهیه مسکن با اولویت کارکنان همان دستگاه‌ها قرار دهند.

دنیامالی بیان کرد: اقتصاد ما تابعی از جریان نقدینگی در حوزه‌های مختلف بوده و اگر موضوع بورس را از حوزه مسکن خارج کنیم رفتارهای سلیقه‌ای در حوزه اجرای قوانین مربوط به مسکن به حداقل می‌رسد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این رفتارهای سلیقی مذکور در اجرای قوانین مربوط به مسکن آسیب جدی را به تهیه مسکن برای مردم در سطح ملی وارد می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان ابراز داشت: نمایندگان در ۳ حوزه می‌توانند به بودجه استانی کمک کند یکی از این حوزه‌ها بودجه متوازن است که برای سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۸ میلیارد تومان برای استان گیلان در نظر گرفته شده  است.

وی افزود: موضوع بعدی بودجه مربوط به بودجه دستگاه‌های ملی است که از منابع استانی تغذیه نمی‌کنند و بودجه استانی دیگری که می‌توان مبلغ آن را مور بررسی قرار داد بودجه استان در مباحث عمرانی و تملک دارایی است.

 عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس گفت: امسال برای بودجه ۱۴۰۰ حدود هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان برای استان دیده شده که حدود ۹۰۰ میلیارد آن برای هزینه‌های جاری و ۲۶۰ میلیارد آن نیز برای مباحث تملک دارایی و پروژه‌های عمرانی است.

 وی با بیان این که اکنون تمرکز ویژه ما بر روی بودجه سازمان‌ها و شرکت‌های ملی است افزود: معمولاً استان‌هایی که برخوردار هستند به این بودجه توجه بیشتری دارند عمده بودجه‌ای که به این حوزه اختصاص می‌یابد صرف برطرف کردن مشکلات جاری دستگاه‌ها می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: در بودجه یک میلیون و ۵۶۰ هزار میلیارد که برای سازمان‌ها و شرکت‌ها در نظر گرفته شده هر استانی که بتواند از این بودجه سهم بیشتری داشته باشد می‌‌تواند سرعت بیشتری به توسعه یافتگی استان دهد.

 وی با بیان این که به‌دنبال این هستیم که بتوانیم مبلغ بیشتری از آن بودجه دریافت کنیم افزود: اساس تخصیص این بودجه به استان‌ها درصد محرومیت و آمابیش سرزمینی بوده و دیگر مسائل مربوطه است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: محوریت ما در بحث آمایش سرزمینی در استان گیلان به وجود دریا و اقتصاد دریایی مانند شیلات و پرورش ماهی در قفس مربوط می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ در بحث پرداخت بیمه تأمین اجتماعی تدابیری اندیشیده شده که بیمه به موقع نسبت به تخصیص منابع به مردم و بازنشستگان اقدام کند.

 دنیامالی عنوان داشت: همچنین در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفتیم و سال آینده در موضوعات مربوط به بازنشستگان رسیدگی‌های بیشتری می‌شود.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: نوبخت درباره روند ساخت کنار گذر بندر انزلی عنوان کرد که فاز نخست ۷ کیلومتر دوم سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد که متأسفانه این کار به دلایلی میسر نمی‌شود.

 دنیامالی در مورد تأخیر در روند پروژه مذکور افزود: پل‌های آن مسیر تاکنون ساخته نشده و ما نیز اعتقادی به بهره‌برداری مسیر به شکل یک طرفه نداریم و نیز پل‌های ساخته شده موقت بوده و ایمنی لازم را ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکنون با تسهیلات ارائه شده به پیمانکار کار شروع شده و در حال حاضر این پروژه در مرحله پل‌سازی بوده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی گفت: قسمت اصلی کار مربوط به ابنیه بوده و تا قبل از افزایش قیمت‌ها هزینه آن حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد شده بود و اکنون در تلاش هستیم که ۲ هزار تن فولاد مورد نیاز این پروژه را از محل طلب راه آهن به فولاد مبارکه تأمین کنیم.

دنیامالی افزود: در بحث تفکیک زباله اقدامات خوبی انجام شده و در استان گیلان نیز تفکیک از مبدأ مورد توجه قرار گرفته اما متأسفانه میزان تولید زباله در گیلان نسبت به میانگین کشوری رقم مطلوبی نبوده و باید در وهله اول تولید زباله به ازای هر فرد را در استان کاهش دهیم.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گیلان استان گردشگری بوده و میزبان مسافران زیادی است میزان زیادی از این زباله‌ها به مسافران مربوط می‌شود.

دنیامالی تصریح کرد: در این راستا قرار است نمایندگان مجلس استان‌های شمالی گیلان، گلستان و مازندارن با معاونان عمرانی و مدیران پسماند استان‌ها جلسه‌ای داشته و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: برای بحث مدیریت پسماند علاوه بر صندوق توسعه ملی اعتبارات خوب دیگری را نیز به  مدیریت پسماند شهرهای شمالی تخصیص داده‌اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: بیشترین نگرانی کنونی ما سراوان بوده و به دنبال این هستیم که اعتبارات بیشتری به نیروگاه زباله‌سوز  سراوان تخصیص داده شود تا این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

وی گفت: شرکت تجهیز که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان است متولی پروژه احداث سکوهای جدید استادیوم تختی بندر انزلی شده؛ این پروژه استانی تعریف شده بود که پیگیری‌های بسیار در صف پروژه های ملی قرار گرفت و قول تأمین منابع آن را از وزیر ورزش و جوانان گرفتیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به این که شرایط جوی ناپایدار بر تسریع احداث این پروژه تاثیرگذار بوده اما در مجموع این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان بندرانزلی به دلیل مرزی بودن و مزیت بندر داشتن نیازمند ارتقای رتبه بوده و این امر در وزارت کشور مورد پیگیری قرار گرفت.

 وی تصریح کرد: متأسفانه  شهرستان بندر انزلی با استانداردهای تعریف شده برای تبدیل به یک شهرستان ویژه و تبدیل فرماندار شهرستان به معاون استاندار فاصله داشته و وزارت کشور بر اساس شاخص‌های تعریف شده این تبدیل‌ها را نپذیرفت.

دنیامالی با بیان این که در بحث فاضلاب در سطح استان کارکرد قابل دفاعی وجود ندارد عنوان داشت: در شهرستان انزلی ساخت یک تصفیه‌خانه در دستور کار قرار گرفته که حدود ۹۰ درصد امور اجرایی آن انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعدادی از تجهیزات تصفیه‌خانه مذکور وارد شده و به دنبال این هستیم که این تصفیه‌خانه سریع‌تر به شبکه متصل شود.

 وی افزود: لازم به ذکر است شبکه‌های شهری در قاضیان و انزلی کار شده و اصلاحاتی برای ورود انزلی به شبکه، مورد نیاز است اما در مجموع روند کار وزارت نیرو در استان گیلان مورد رضایت واقع نشده است.

انتهای پیام/۶۱۴/ح

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27461

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics