• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 9629
2

۵۶هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

  • کد خبر : 27314
  • 28 دی 1399 - 19:13
۵۶هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

به گزارش گیلان شهر :میرحامد اختری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته ۶۱ مورد آتش‌سوزی در‌شهرستان‌های مختلف استان گیلان ثبت شد.  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: مساحت برآورد شده از  آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در ۷۲ ساعت اخیر ۵۶ هکتار بوده است. وی گفت: خوشبختانه با تلاش […]

به گزارش گیلان شهر :میرحامد اختری شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۷۲ ساعت گذشته ۶۱ مورد آتش‌سوزی در‌شهرستان‌های مختلف استان گیلان ثبت شد.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان خاطرنشان کرد: مساحت برآورد شده از  آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در ۷۲ ساعت اخیر ۵۶ هکتار بوده است.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای حفاظتی اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری‌ها، حلال اهمر، جهاد کشاورزی، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و سایر دستگاه‌ها موفق به اطفاء و مهار آتش سوزی‌ها در استان شدیم.

 اختری افزود: شدت آتش‌سوزی‌های روزهای اخیر در گیلان سطحی بوده و آسیب جدی به تنه‌ها و تاج درختان وارد نکرده و تنها درختان شکسته، کنده‌ها و لاشبرگ‌های سطح جنگل‌ها را دچار حریق کرده است.

وی ابراز داشت: با توجه به اعلام هشدار آماده‌باش هواشناسی گیلان مبنی بر آغاز وزش باد گرم و افزایش دمای هوا از روز دوشنبه تمام پرسنل اداره منابع طبیعی در آماده‌باش ۱۰۰ درصدی هستند.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: نیروهای حفاظتی و سایر پرسنل اداره‌‌کل منابع طبیعی به محض وقوع حریق در هر نقطه از جنگل‌های گیلان برای اطفا و کنترل آن اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی درباره دلیل عدم استفاده از بالگرد برای اطفا حریق افزود: استفاده از بالگرد شرایط خاصی را می‌طلبد و چون این آتش‌سوزی به‌دلیل وزش باد گرم اتفاق افتاده پرواز بالگرد در این شرایط جوی با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: همچنین این وزش باد گرم  تخلیه آب بر روی مناطق دچار حریق را مختل کرده و از این رو استفاده از بالگرد در این شرایط  کاربردی ندارد.

وی گفت: ۲ بالگرد آماده‌ی پرواز با حمایت اداره‌کل مدیریت  بحران استانداری گیلان تهیه شده اما به دلیل عدم کارایی در این شرایط توانستیم با تجهیزات و نیروهای انسانی آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده را مهار کنیم.

اختری افزود: با توجه به هشدار‌های اعلام شده از سوی اداره‌کل هواشناسی و اداره‌کل مدیریت بحران استانداری گیلان درخواست ما از مردم به‌ویژه جنگل‌نشینان این است که از روشن کردن آتش در محدوده جنگل خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان عنوان داشت: توصیه ما به مسافران این است که با توجه به هشدارهای اعلام شده در این روزها جنگل‌ها را به عنوان مقصد گردشگری و مسافرت خود انتخاب نکنند.

اختری بیان کرد: چنانچه شهروندان حریقی را در منطقه‌ای مشاهده کردند بلافاصله با سامانه ۱۵۰۴ و یا سامانه ۱۳۹ تماس بگیرند تا نیروها سریعاً در محل حاضر شده و اقدام به اطفاء حریق کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27314

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics