• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
5
استاندار گیلان

حضور دانش آموزان در مدارس مناطق زرد و آبی کرونایی اختیاری است

  • کد خبر : 27319
  • 28 دی 1399 - 19:33
حضور دانش آموزان در مدارس مناطق زرد و آبی کرونایی اختیاری است

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر دیروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مدارس مناطق زرد و آبی به منظور ارزیابی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این حضور به صورت […]

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع، استاندار گیلان عصر دیروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به درخواست وزارت آموزش و پرورش برای حضور دانش آموزان پایه‌های اول و دوم ابتدایی در مدارس مناطق زرد و آبی به منظور ارزیابی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا این حضور به صورت کاملا اختیاری است.

او با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س)؛ بانوی درس آموخته مکتب پیامبر اعظم (ص) بر ضرورت مطالعه خطبه‌های آن بانوی بزرگ تأکید کرد و افزود: خطبه‌های حضرت فاطمه (س) در راستای تلاش برای آگاهی افزایی جامعه بود و امروز نیز شناخت راه و مسیر، هدف و حقیقت اسلام با شناخت اندیشه‌های والای آن بانوی صدیقه ممکن می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به ایام فاطمیه بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای برگزاری مراسم شهادت حضرت زهرا (س) تأکید کرد و اظهار داشت: برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا لازم است این مراسم نیز در استان همچون مناسبت‌های آیینی و ملی پیش از این با بهره گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برگزار شود.

زارع همچنین با بیان اینکه مسافرت‌های غیرضروری به گیلان، موج جدیدی از بیماری را شکل می‌دهد، بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی را زمینه‌ساز وضع و اعمال محدودیت‌های کرونایی اعلام کرد و گفت: لازم است خطرات مراعات نکردن این اصول، به‌طور مستمر برای مردم تبیین و اطلاع رسانی شود.

او با یادآوری اینکه با جدی گرفتن دستورالعمل‌ها و اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در ۴ هفته اخیر شاهد سیر نزولی مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها بوده ایم، افزود: عدم رعایت دستورالعمل‌ها که حاصل کار کارشناسانه و دقیق عملی است شهر‌های با وضعیت شکننده را با شرایط پرمخاطره مواجه می‌کند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا مسافرت‌های غیرضروری به گیلان و شکل گیری اجتماعات را عاملی در انتقال ویروس و تغییر رنگ بندی‌های کرونایی در این استان و البته دیگر مناطق کشور دانست.

زارع یادآور شد: بی توجهی از سوی برخی هموطنان و هم استانی ها، مشقت‌های بسیاری ایجاد می‌کند که انتظار دارم همه کمک کنند تا دوباره شاهد وضع محدودیت‌های گسترده و شدید نباشیم.

او با اشاره اینکه در حدود ۱۱ ماه گذشته بسیاری از پرستاران حتی یک روز نیز مرخصی نرفته اند، اظهار داشت: از ۲۳ شهرستان نارنجی در کشور ۸ شهرستان گیلان در این وضعیت قرار دارند که این روند باید با مراقبت‌های بیشتر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی، از وضعیت نگران کننده خارج شود.

نماینده عالی دولت در استان به پیش رو بودن ۲۲ بهمنسالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: بر اساس تصمیم ستاد ملی، مراسم این روز نیز بدون حضور و تجمع انسانی، به صورت نمادین، با رژه خودرویی و موتوری در تمامی شهر‌ها برگزار و سخنرانی در سطح ملی و مراکز استانی از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به صورت زنده پخش می‌شود.

زارع ادامه داد: با توجه به ممنوع بودن هرگونه اجتماعات در برنامه ها، افتتاح طرح‌های عمرانی توسط دستگاه‌های اجرایی در ایام دهه فجر با دقت لازم و مبتنی بر تصمیمات ستاد ملی برنامه ریزی شود.

او اجرای طرح محله محور موسوم به شهید سلیمانی که با استفاده از ظرفیت بسیجیان، عوامل دانشگاه علوم پزشکی و نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر اجرایی شد را مطلوب، نتیجه بخش، اثرگذار و برای کادر درمان و مردم امیدبخش دانست.

استاندار گیلان تصریح کرد: این طرح با فرمان رهبر معظم انقلاب، تأکید رئیس جمهوری و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرایی شد و در استان گیلان به صورت میدانی در تمامی شهر‌ها و روستا‌ها به صورت دقیق رصد و پایش صورت گرفت.

زارع این انتظار را از فرمانداران، رئیسان شبکه‌های بهداشت و فرماندهان سپاه شهرستانی مطرح کرد که ضمن تداوم ارتباط مستمر با سفیران سلامت هر خانواده، از ظرفیت آنان برای تداوم پایش و غربالگری بهره گیرند.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27319

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics