• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان

رشد شاخص‌های ارتباطی در گیلان

  • کد خبر : 27197
  • 24 دی 1399 - 19:02
رشد شاخص‌های ارتباطی در گیلان
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به وضعیت شبکه ارتباطات و زیرساختهای مخابراتی در استان گفت: شاخص‌های ارتباطی و زیرساختی گیلان امسال نسبت به سال ۹۲ شاهد رشد و توسعه است.

به گزارش گیلان شهر :فرزاد توکلی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت در تشریح خدمات ارائه شده حوزه ارتباطات زیرساخت از ابتدای دولت تاکنون، اظهار کرد: در توسعه پهنای باند دسترسی دیتا اپراتورها رشد ۳۲ برابری، در توسعه ظرفیت شبکه انتقال در استان رشد ۱۶ برابری و همچنین توسعه شبکه فیبر نوری نسبت به ابتدای دولت رشت ۱.۸ برابری داشته‌ایم.

وی با اشاره خدمات ارائه شده در بخش تلفن ثابت، بیان کرد: در بخش نصب، اشتراک و ضریب نفوذ مخابرات در روستاها نیز آمارها نشان از رشد شاخص ها میدهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به افزایش مشترکان در سه شبکه همراه اول، ایرانسل و رایتل، گفت: ۶۱ درصد در همراه‌اول، ۱۴۰ درصد در ایرانسل و ۸۷۰۵ برابر در رایتل گیلان امسال نسبت به سال ۹۲ رشد داشته است.

توکلی در خصوص پوشش جاده ای سه اپراتور فعال تلفن همراه در گیلان نیز گفت: پوشش جاده ای همراه اول چهار درصد، ایرانسل ۱۴۷ درصد و رایتل ۵۳ برابر امسال نسبت به ابتدای دولت رشت و توسعه یافته است.

وی از رشد تعداد مشترکین اینترنت ثابت در گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر دو میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۲۳ مشترک اینترنت ثابت و پهن باند سیار در گیلان وجود دارد که نسبت به ابتدای دولت شاهد رشد ۲۱ برابری هستیم.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، در گیلان یک میلیون و ۵۴ هزار و ۷۶۶ مشترک همراه اول، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۹۱۹ مشترک ایرانسل و ۱۰۱ هزار و ۳۱۸ مشترک رایتل‌ از خدمات اینترنت شبکه موبایل‌ خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics