• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
6

۳ شهرستان گیلان وضعیت شکننده‌ای در بیماری کرونا دارند

  • کد خبر : 27050
  • 20 دی 1399 - 18:51
۳ شهرستان گیلان وضعیت شکننده‌ای در بیماری کرونا دارند
استاندار گیلان گفت: مردم شهرستان‌های ماسال‌، لنگرود و رودسر در رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی دقیق‌تر عمل کنند.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به سپری شدن ۱۹ دی‌ماه سالروز قیام مردم قم علیه رژیم ستمشاهی اظهار داشت: این قیام سرآغاز شکل‌گیری نهضت اسلامی بود که مردم در سراسر ایران برای نابودی رژیم شاهنشاهی به ‌پا خواستند.

استاندار گیلان یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را گرامی داشت و افزود: ایشان یار وفادار انقلاب، امام(ره) و رهبری بودند که بی‌شک نام آن نیک اندیش، همواره بر تارک وفادارن به انقلاب و آرمان‌های نهضت اسلامی مردم ایران می‌درخشد.

زارع همچنین با اشاره به بیستم دی‌ماه سالروز شهادت امیرکبیر بیان کرد: این بزرگمرد از سیاستمداران خیر‌خواه و طرفداران استقلال کشور بود و در زمان کوتاه به اصطلاحاتی همچون تاسیس مدرسه دارالفنون دست زد که تا زمان حاضر نیز آثار آن در کشورمان مشاهده می‌شود.

وی با قدردانی از هم‌استانی‌ها به سبب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در جریان برگزاری مراسم ایام فاطمیه و نیز نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: روز گذشته مقام معظم رهبری بار دیگر بر این موضوع تاکید کردند که نباید در مواجهه با کرونا عادی‌نگاری صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به خارج شدن گیلان از وضعیت قرمز خاطرنشان کرد: همچنان وضعیت برخی مناطق نارنجی در استان شکننده است و امروز هم در جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا از شهرستان‌های ماسال، رودسر و لنگرود با چنین وضعیتی یاد شد که نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

وی پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و استفاده از بستر فضای مجازی برای خبردار شدن از احوال بزرگان و میانسالان را مهم‌ترین گام در حفظ سلامت عمومی به ویژه سالمندان دانست و عنوان کرد: با همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی، کنترل و تلاش‌های کادر درمان برای مقابله با کرونا اثر‌گذار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به تصویب کلیات سند‌ ملی واکسیناسیون کرونا در جلسه امروز ستاد ملی اشاره کرد و گفت: براساس بار بیماری میزان شیوع بیماری‌های پرخطر و زمینه‌ای و طبق اولویت برای تزریق واکسیناسیون کرونا در چهار فاز انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در این جلسه فرمانده سپاه قدس گیلان و رئیسان هریک از کمیته‌های ستاد استانی مدیریت کرونا به بیان اقدامات انجام شده پرداختند.

انتهای پیام/ ۶۱۸/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=27050

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics