• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
8

استان گیلان باید به ایستگاه‌های “برف‌سنج” مجهز شود

  • کد خبر : 26927
  • 16 دی 1399 - 20:11
استان گیلان باید به ایستگاه‌های “برف‌سنج” مجهز شود
استاندار گیلان گفت: به‌دلیل میزان بارش برف شدید در استان گیلان حداقل ۱۰ ایستگاه اقلیم‌شناسی باید به برف‌سنج مجهز شود.

به گزارش گیلان شهر ، ارسلان زارع ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: با توجه به افزایش میزان بارش برف در استان تجهیز ۱۰ ایستگاه اقلیم شناسی به برف‌سنج خودکار در اطلاع‌رسانی دقیق به مسئولان ستاد بحران نقش تاثیرگذاری دارد.

استاندار گیلان سنسورهای هواشناسی را ابزاری دقیق در جلوگیری از ورود آسیب به ایستگاه‌های هواشناسی عنوان کرد و گفت: وجود سنسور و قطعات جایگزین و تامین سیستم‌های حفاظت فیزیکی و الکتریکی و ایجاد بسترهای ارتباطی برای انتقال داده‌ها ضروری است و باید از طریق منابع ملی و استانی اعتبار آن تامین شود.

زارع نگهداری و پشتیبانی از ایستگاه‌های هواشناسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه‌اندازی سامانه پیش‌بینی و هشدار پدیده‌های مخرب جوی استان همچون بارش های شدید سیل، سرمازدگی و توفان‌های تندری و تگرگ و نیز توسعه شبکه ایستگاه‌های جاده‌ای، دریایی و کوهستانی از دیگر مواردی است که باید بر آن تاکید شود.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام قابل افتتاح در دولت گفت: احداث ایستگاه‌های اقلیم‌شناسی حیران آستارا و ماسال، ایستگاه خودکار جاده‌‌ای لاریخانی در مسیر سیاهکل به دیلمان، احداث دو ایستگاه بادسنجی در بندر آستارا و ساحل لیسار تالش و نیز برقراری بستر ارتباطی “نورنتا” برای ایستگاه‌های خودکار سینوپتیک و اقلیم شناسی از مواردی است که باید با استفاده از تامین اعتبارات ملی و استانی به بهره‌برداری برسند.

به گزارش تسنیم، استاندار گیلان در پایان این نشست از مرکز کنترل کیفی داده‌های هواشناسی، مرکز مخابرات و مرکز ملی پایش و مدیریت بحران مخاطرات جوی بازدید کرد.


انتهای پیام/۶۱۸/س

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=26927

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics