• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9617
4

احیای تالاب انزلی با ۲۵۸۸ میلیارد امکان‌پذیر نیست/انتقاد دنیامالی از عدم لایروبی تالاب توسط بنادر و دریانوردی

  • کد خبر : 26622
  • 06 دی 1399 - 17:12
احیای تالاب انزلی با ۲۵۸۸ میلیارد امکان‌پذیر نیست/انتقاد دنیامالی از عدم لایروبی تالاب توسط بنادر و دریانوردی
عضو مجمع نمایندگان گیلان احیا تالاب انزلی بااعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را غیرقابل انجام دانست و گفت: در مورد تالاب بندر انزلی دستگاه‌های بسیار زیادی متولی بوده و متأسفانه به عدم تصمیم واحد هنگام عمل پای‌کار نیستند لذا با ادامه داشتن این وضع مشکل تالاب بین‌المللی انزلی برطرف نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد دنیامالی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تالاب انزلی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین داشته‌های جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، اظهار کرد: تالاب بین‌المللی انزلی یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران و حتی جهان محسوب شده ولی علیرغم اهمیت بسیار زیادی به لحاظ زیست‌محیطی در چند سال گذشته با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است.

وی با اشاره به عدم مشکل قانونی در خصوص تالاب‌های کشور گفت: در مورد تالاب بندر انزلی دستگاه‌های بسیار زیادی متولی بوده و متأسفانه به عدم تصمیم واحد هنگام عمل پای‌کار نیستند لذا با ادامه داشتن این وضع مشکل تالاب بین‌المللی انزلی برطرف نمی‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با ابراز نگرانی از کاهش شدید عمق تالاب بندر انزلی در طی سالیان گذشته تصریح کرد: طرح نجات ملی تالاب انزلی یکی از پیشنهادهای مجلس به دولت بود که در دستور کار قرارگرفته و در یک برنامه هفت‌ساله بودجه دو هزار و ۵۵۸ میلیارد تومانی برای احیا این تالاب در نظر گرفته‌شده است ولی تا زمانی مشکلات بالادست حل نشود کاری انجام نخواهد شد.

دنیامالی با اذعان به اینکه مسؤولیت اجتماعی دستگاه‌های مختلف در احیا تالاب انزلی باید مشخص شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات در خصوص تالاب انزلی عدم‌مداخله برخی از دستگاه‌ها است لاکن باید میزان مداخلات دستگاه‌ها و همچنین مسوول هماهنگی مشخص شود.

وی وظیفه لایروبی تالاب بین‌المللی بندر انزلی را بر عهده بنادر و دریانوردی دانست و افزود: طبق قانون وظیفه لایروبی دریای خزر، خلیج‌فارس و تالاب انزلی بر عهده بنادر بوده و این سازمان این کار را انجام نداده و باید یک پلان جامع در این خصوص ارائه شود.

نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر تصفیه آب‌های تالاب استان توسط آب و فاضلاب گفت: آب و فاضلاب اگر تکالیف رو در خصوص تالاب رشت، صومعه‌سرا و انزلی انجام ندهد آب باکیفیت نخواهیم داشت به‌این‌علت از شرکت آب و فاضلاب استان درخواست دارم به این امر اهتمام ویژه ببخشد.

دنیامالی احیا تالاب انزلی بااعتبار دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را غیرقابل انجام دانست و بیان کرد: وقتی دهلیز ایجاد و شدت بارندگی ۱۱ رودخانه وارد این تالاب شده و آب بالا می‌آید و به جلگه و اراضی کشاورزی ورود می‌کند و با این اقدام در سال زراعی با پمپاژ کردن همان آب سم و کود به تالاب سرزیر می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=26622

برچسب ها

خبر های مرتبط

30فروردین
حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
پایگاه خبری گیلان شهر

حمزه خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد

17فروردین
شیوه استخدام معلمان تغییر کرد
پایگاه خبری گیلان شهر

شیوه استخدام معلمان تغییر کرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics