• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9615
4
در پیامی توئیتری مطرح شد؛

پاسخ ظریف به ادعای ترامپ در مورد حمله به سفارت آمریکا در بغداد

  • کد خبر : 26581
  • 04 دی 1399 - 15:12
پاسخ ظریف به ادعای ترامپ در مورد حمله به سفارت آمریکا در بغداد
ظریف در واکنش به ادعای ترامپ علیه ایران در مورد حمله به سفارت آمریکا در بغداد نوشت: «قرار دادن شهروندان خودتان در معرض خطر در خارج، اذهان را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد. ترامپ به زبان خودت:».

به گزارش گیلان شهر ؛ «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به یاوه‌سرایی‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در خصوص دست داشتن گروه‌های هوادار ایران در حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «قرار دادن شهروندان خودتان در معرض خطر در خارج، اذهان را از شکست‌های فاجعه‌بار در داخل منحرف نخواهد کرد. ترامپ به زبان خودت:».

ظریف در ادامه به میزان مرگ و میر روزانه در جریان فجایع رخ داده طی ۱۰۰ سال اخیر اشاره کرد.

 

Untitled

سخنگوی وزارت خارجه خطاب به آمریکا: در این روزهای پایانی از ماجراجویی‌های خطرناک اجتناب کنید

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص ادعاهای اخیرا مطرح شده از سوی رئیس رژیم آمریکا و همچنین بخش امور عمومی فرماندهی سنتکام در خصوص وارد ساختن اتهاماتی به کشورمان اظهارداشت: اینگونه اظهارات و اتهام‌زنی‌های تکراری، بی‌اساس و ساختگی در قالب فرافکنی‌های مرسوم‌کاخ سفید قابل ارزیابی بوده و با هدف تحت الشعاع قرار دادن شرایط بسیار سختی است که ترامپ در آن قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد  اتهامات ترامپ و سنتکام، اظهار داشت همانگونه که بارها اعلام شده حمله به اماکن دیپلماتیک و مسکونی مردود است و در این موضوع خاص انگشت اتهام به سوی خود آمریکا و شرکا و متحدین آن در منطقه است که به دنبال افزایش تنش و فتنه انگیزی های جدید هستند.

خطیب زاده تصریح کرد: همانگونه که پیش از این نیز گفته ایم پاسخ ایران به تروریسم آمریکا، آشکار، شجاعانه و در سطح متناسب خودش بوده و لذا رژیم آمریکا بهتر است برای توجیه فتنه‌انگیزی‌های خود از سناریوهای باورپذیرتری کمک بگیرد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در پایان با هشدار جدی به رئیس رژیم آمریکا، توصیه کرد از تنش آفرینی و ماجراجویی‌های خطرناک در این روزهای پایانی حیات خود در کاخ سفید اجتناب کند. جمهوری اسلامی ایران دولت آمریکا را مسئول عواقب و تبعات هر اقدام نابخردانه در شرایط کنونی می داند.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=26581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics