• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 9607
5
استاندار گیلان خبر داد

پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه‌های شش و هفت راه‌آهن رشت کاسپین/اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل‌گذاری

  • کد خبر : 26574
  • 04 دی 1399 - 14:55
پیشرفت ۷۵ درصدی قطعه‌های شش و هفت راه‌آهن رشت کاسپین/اجرای همزمان عملیات روسازی و ریل‌گذاری
استاندار گیلان با اشاره به متوسط پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی قطعه‌های شش و هفت راه آهن رشت – کاسپین – انزلی، گفت: همکاری مضاعف دستگاه‌های اجرایی و قضایی و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز، اتصال ریل به بندرکاسپین را شتاب می‌بخشد.

به گزارش گیلان شهر :اسلان زارع صبح امروز در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین – انزلی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این پروژه و نیز خط ریلی رشت – آستارا از جمله طرح‌های مهم ملی محسوب می‌شوند که برای گیلان نیز از بابت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال، حائز اهمیت است.

وی تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی را از جمله دشواری‌های پیش روی اجرای این پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد پروژه همچنان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک و مصالح نیاز دارد که پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری دستگاه‌های اجرایی و قضایی اشاره و بر ضرورت شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام موجود تا خردادماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل شود.

وی با یادآوری پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر ۵۰ میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق شده و نگرانی از بابت موضوعات مالی وجود ندارد.

استاندار گیلان افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه‌های شش و هفت این پروژه ۷۵ درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی کرده که ۹ کیلومتر از بخش‌های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا پایان ماه جاری ریل گذاری کند.

وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی، مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل گذاری به صورت همزمان انجام گیرد.

استاندار گیلان صبح امروز (پنجشنبه) با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی و برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – کاسپین – انزلی بازدید کرد.

قطعه شش این پروژه از کیلومتر ۱۸۵ (جاده جیرده) آغاز و پس از قطع جاده رشت – فومن و با عبور از روستاهای کمسار، پس ویشه و کفترود (نرسیده به جاده پیربازار) خاتمه می‌یابد. طول این قطعه نزدیک به ۱۷ کیلومتر است و ۹۴ آبرو به طول ۳۱۲ متر و نیز هشت پل خاص به طول ۲۷۳ متر در این قطعه کار می‌شود.

راه آهن رشت – کاسپین- انزلی به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت انزلی است که عملیات اجرایی آن از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شده و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود . اجرای این پروژه علاوه بر اهمیت در حمل و نقل داخلی، بار و مسافر استان گیلان؛ از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس، آب‌های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=26574

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics