• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 9611
8
دکتر سعید نمکی در گفتگو با رسانه ها ؛

خبر خوش درباره روند کاهش مرگ و میرهای کرونا+فیلم

  • کد خبر : 25964
  • 09 آذر 1399 - 15:19
خبر خوش درباره روند کاهش مرگ و میرهای کرونا+فیلم
وزیربهداشت با قدردانی از همگان ،از کاهش مرگ و میرهای کرونا در کشور با اجرای طرح محدودیت های ویژه کرونایی خبر داد.
به گزارش گیلان شهر از خبرنگار سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، آقای دکتر سعید نمکی در گفتگو با رسانه ملی ، افزود: صبوری ، همراهی و همدلی مردم و مسولان ، تشکل های مردم نهاد ، هلال احمر و … شکل گرفت و کمک هایی که در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی شاهد بودیم شاهد کاهش مرگ و میر هستم و امروز دومین روزی است که روند فوتی ها کاهش یافته و به ۳۸۹ نفر رسیده است .

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با اعلام کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور گفت: امروز برای دومین روز ، مرگ و میرها کاهش یافت و به عدد زیر ۴۰۰ رسید.

دکتر سعید نمکی با اعلام کاهش مرگ و میر بر اثر کرونا در کشور افزود: با صبوری ،همراهی و همدلی میان مردم و مسئولان همه دستگاه ها و سازمانهای مردم نهاد، بسیج و هلال احمر در کنار وزارت بهداشت و کمک هایی که در وزارت کشور و فرماندهی عملیاتی ستاد شکل گرفت، امروز برای دومین روز، مرگ و میرها کاهش یافت و به عدد زیر ۴۰۰ رسید .
وی با اشاره به فوت ۳۸۹ بیمار ناشی از کرونا در روز جاری گفت: این کاهش ، دستاوردی ارزشمند و مژده ای به مردم ایران است چرا که سازمان های علمی بین المللی پیش بینی کرده بودند که تعداد مرگ های کشورمان در این ماه به حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ خواهد رسید ، همانطور که این پیش بینی را برای امریکا و فرانسه هم داشتند که محقق شد اما در کشور ما آمار کاهش داشت .
وزیر بهداشت تاکید کرد : مشارکت مردم ، نهادها و سازمان های هلال احمر و بسیج در کنار وزارت بهداشت و بیمارستان ها و پزشکان و پرستاران، کادر بهداشت و درمان در سطح درمانگاه های سرپایی و بیماریابی گسترده ، مولفه های تاثیر گذار این کاهش بوده است .
دکتر نمکی از مردم تقاضا کرد که این کاهش آمار را پای عادی انگاری اوضاع نگذارند .
وزیر بهداشت گفت : اگر با این دستاوردها در این فکر باشیم که اوضاع به سمت عادی شدن می رود دوباره ضربه می خوریم زیرا این ویروس ، ویروس پیچیده ای است ، دچار موتاسیون و جهش های خاص شده و شیوع آن بالاتر از قبل است.
دمتر نمکی به مردم توصیه کرد که با عادی انگاری اوضاع زحمات همکاران نظام سلامت را فراموش نکنید و همچنان شیوه نامه ها را رعایت کنید تا شاهد خبرهای خوش در روزهای آینده باشیم .

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics