• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
4
نشست شورای آموزش و پرورش گیلان

استاندار گیلان : لحظه‌ای از تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان غفلت نشود.

  • کد خبر : 25962
  • 09 آذر 1399 - 15:12
استاندار گیلان : لحظه‌ای از تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان غفلت نشود.

به گزارش گیلان شهر : استاندار صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش اثرگذار معلمان و فرهنگیان در بیان اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به دانش آموزان گفت : با همه‌ گیری کرونا و به‌ وجود آمدن تنگناهایی ناشی از این بیماری ، آنچه باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه باشد ؛ فرصتی‌ست […]

به گزارش گیلان شهر : استاندار صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به نقش اثرگذار معلمان و فرهنگیان در بیان اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی و مراقبتی به دانش آموزان گفت : با همه‌ گیری کرونا و به‌ وجود آمدن تنگناهایی ناشی از این بیماری ، آنچه باید در حوزه آموزش و پرورش مورد توجه باشد ؛ فرصتی‌ست که برای خلق نگرشی نو ، آغاز تحول در آموزش و کسب مهارت‌های جدید بوجود می آید.

ارسلان زارع با تسلیت شهادت شهید فخری زاده و محکومیت اقدام کوردلانه دشمنان ملت ایران اسلامی افزود: مهم‌ترین مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت نیروی انسانی و دانش آموزانی‌ست که در کنار کسب علم و مهارت، در تعاملات اجتماعی نیز موفق باشند.
وی با اشاره به نقش کلیدی نهاد آموزشی کشور در تغییر سبک زندگی بویژه با در نظر داشتن اولویت های حوزه سلامت گفت: براساس آمارها بیشترین فوتی های ناشی از کرونا در سنین بالای ۷۰ سال است و پرهیز از تجمعات خانوادگی و مراقبت از افراد مسن، باید مورد توجه جدی خانواده ها باشد.
استاندار با تاکید بر ضرورت ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه افزود: در این دوره گذار بیماری کووید ۱۹ با همدلی و انسجام می توانیم دستاوردهای خوبی در طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه دوم و کنکور نسبت به سال گذشته و بالاتر از میانگین کشوری به دست آوریم.
ارسلان زارع اضافه کرد: یکی از فرصت‌های بدست آمده پس از کرونا ، پیوند خانواده ها با فرآیند آموزش فرزندان‌شان است که در شرایط کنونی، بیشتر از قبل شده و می‌تواند در حوزه‌های تربیتی و پرورشی ، کمک‌کننده باشد.
وی اجرای طرح ها و برنامه‌هایی با رویکرد آموزش مجازی همچون طرح معلم یار در راستای ارتقاء کیفیت تحصیلی دانش آموزان را بسیار موثر دانست و گفت: تولید محتواهای آموزشی در بستر فضای مجازی به ویژه شبکه شاد نیز در تقویت انتقال مفاهیم و دروس می تواند بسیار اثربخش باشد.
رئیس شورای آموزش و پرورش گیلان گفت : تحقق سند تحول ، در گام نخست نیازمند تحقق تحول در زمینه های تربیتی بوده و توجه به موضوعاتی همچون آشنا کردن دانش آموزان با مسائل اجتماعی و در واقع جامعه محور کردن آنان، مهم است.
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25962

برچسب ها

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics