بر اساس این طرح که ۶ ماده دارد مقرر کرده که مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت تا سپری شدن مراحل قانونی امکان خروج از کشور ندارند.

عنوان طرح «ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی پس از اتمام مسئولیت تا سپری شدن مراحل قانونی» است که به امضای ۴۲ نفر از نمایندگان رسیده است.

مقدمه (دلایل توجیهی):

در راستای حفظ سلامت، امنیت، آمار و اطلاعات طبقه بندی شده نظام حاصل از نعمت انقلاب اسلامی و در جهت مراقبت بیت المال مردم از افراد سودجو و حافظ منافع دشمنان، بر آن شدیم طرح ممنوعیت خروج مسئولین و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مسئولیت از کشور به مدت ۳ سال منوط به طی شدن مراحل قانونی را ارائه نماییم.

مواد این طرح به شرح ذیل است: 

ماده ۱: مدیرانی شامل این طرح  می‌شوند که در آیین نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

ماده ۲: بازه زمانی انجام این طرح در یک سال آخر مسئولیت اشخاص حقوقی و تا سه سال بعد از اتمام مسئولیت وی می باشد.

 ماده ۳: طبق این طرح  افرادی که شامل ماده یک می باشند باید ضمن شفاف سازی و ثبت اموال در سامانه ثنا قوه قضاییه، از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند.

ماده ۴ :خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی یعنی قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و اطلاعات نیروی انتظامی می باشد.
تبصره: در صورت ضرورت برای خروج از کشور آن شخص باید با هماهنگی کامل و اجازه کتبی از نهادهای نظارتی و روشن بودن اهداف سفر و تاریخ رفت و برگشت سفر مذکور را انجام داده تا بعد از پایان مدت ممنوعیت خروج از کشور و رسیدگی به اموال آنها، از موضوع این طرح خارج شود.

ماده ۵ : اموالی که در این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند شامل همان  اموالی است که آیین نامه ذیل اصل ۱۴۲ قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین هست می باشد.

ماده ۶: اولویت اجرای این طرح با افرادی است که دارای ۲ تابعیت میباشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به سر می برند.

این طرح به امضای نمایندگان ذیل رسیده است: 

جلال رشیدی کوچی، موسی احمدی، مالک شریعتی نیاسر، جواد نیک بین، علیرضا نظری، مجید نصیرایی، عباس گودرزی، ابراهیم رضایی، حسین‌میرزایی، بهروز محبی نجم آبادی، سیدمحمود نبویان، محمد مهدی فروردین، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسین حق وردی، علی حدادی، علی آذری، محمود عباس زاده مشکینی، رمضانعلی سنگدوینی، جعفر راستی، سید علی یزدی‌خواه، روح الله ایزدخواه، علیرضا عباسی، الیاس نادران، مجتبی توانگر، کیوان مرادیان کوچکسرایی، محمد صالح جوکار، مجتبی بخشی پور، محمدتقی نقدعلی، عباس مقتدایی، علی علی‌زاده، سلمان اسحاقی، روح الله نجابت، سید جواد حسینی کیا، ابوالفضل ابوترابی، محمد حسن آصفری، محمد صفری ملک میان، محسن پیرهادی، مسلم صالحی، حسین حسین زاده، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، مصطفی طاهری، ابوالفضل عمویی