• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9568
5
رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی اعلام شد

  • کد خبر : 25817
  • 01 آذر 1399 - 15:55
اسامی کاندیداهای احتمالی کارگزاران سازندگی اعلام شد
رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اعلام اسامی کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری این تشکل سیاسی اصلاح‌طلب، فرایند حضور کارگزاران در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
به گزارش گیلان شهر :محسن هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به فعالیت‌های اخیر کارگزاران سازندگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: در چند ماه گذشته، در جلسات شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران، تصمیم گرفته شد که این حزب به‌عنوان یکی از احزاب شاخص اصلاح‌طلب، در انتخابات ریاست جمهوری فعال باشد و از کاندیدای این طیف حمایت کند چرا که تحریم یا انفعال و بی‌تفاوتی در انتخابات، مغایر با روحیه اصلاح‌طلبی و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: بر اساس این تصمیم، همزمان تدوین رویکرد حزب کارگزاران به شرایط فعلی کشور و دولت آینده در قالب برنامه‌ای توسط کارگروه منتخب در دست تدوین است و کارگروه دیگری نیز جهت گفت‌وگو با احزاب همسو و تهیه فهرست کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری و رایزنی با آنان در راستای این برنامه فعال شده است.

رییس شورای مرکزی کارگزاران ادامه داد: در این راستا فهرست بلندی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌جمهوری که می‌توانند مورد حمایت اصلاح‌طلبان باشند تهیه شده تا ضمن گفت‌وگو با آنان میزان جدی‌بودن حضورشان در انتخابات و همچنین دیدگاه‌های‌شان بررسی شود.

هاشمی‌رفسنجانی تاکید کرد: این فهرست براساس دیدگاه‌های اشخاص، احزاب و جایگاه افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری تهیه شده و حضور نام یک شخصیت در فهرست لزوماً به معنای اراده وی برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری نیست.

5fb8e0941220f_2020-11-21_13-10

وی با اشاره به اسامی کاندیداهای مدنظر کارگزاران اظهار کرد: در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی،  علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.

رییس شورای مرکزی کارگزاران یادآور شد: تاکنون با برخی از این چهره‌ها گفت‌وگو انجام شده  اما بدلیل شرایط بیماری کرونا، برنامه‌ریزی جلسات و ملاقات‌ها با کندی پیش می‌رود ولی رویکرد ما این است که پس از گفت‌وگو با این شخصیت‌ها و انجام بررسی‌های لازم، فهرست کوتاه را در دو ماه آینده، یعنی اوائل بهمن ماه اعلام کنیم تا کاندیداهای جدی حاضر صحنه انتخابات بتوانند برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را با افکار عمومی در میان بگذارند.

هاشمی‌رفسنجانی در پایان تاکید کرد: همچنین کلیات رویکرد و برنامه حزب کارگزاران نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آینده در کمیته سیاسی حزب جمع‌بندی شده و باید در شورای مرکزی با اجزا مربوطه به تضویب برسد که امیدوارم در دوماه آینده در اختیار احزاب همسو و افکار عمومی جهت نقد و تبادل نظر قرار گیرد.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics