• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 9570
3
محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در بندر انزلی

  • کد خبر : 25686
  • 28 آبان 1399 - 15:40
سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در بندر انزلی
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح یک پست اسکله غلات و نفت در بندر انزلی گفت: بر اساس آمار عملکرد بنادر بندر گیلان با رشد ۵۳ درصدی مواجه بوده و سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی در بنادر انزلی در حال انجام است.

به گزارش گیلان شهر  از بندر انزلی، محمد اسلامی ظهر امروز  در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۱۱ پروژه بندری در انزلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر انزلی نقش مهمی در توسعه روابط تجاری با برخی کشورهای دنیا دارد، اظهار کرد: این شهرستان به علت وجود منطقه آزاد و بنادر مختلف دارای ظرفیت خوبی در حوزه توسعه روابط تجاری بوده و سیاست وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی و تقویت و توسعه زیرساخت‌ها در بندر انزلی است.

وی با اشاره به افتتاح یک پست اسکله غلات و نفت در بندر انزلی گفت: بنادر بندر انزلی در طی این مدت با توسعه بسیار خوبی مواجه بوده و در سال گذشته سه پست اسکله افتتاح و با پیگیری‌های صورت گرفته امروز هم یک پست اسکله نفتی و غلات افتتاح‌شده و آماده بهره‌برداری است.

وزیر راه و شهرسازی از سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در بنادر بندر انزلی خبر داد و افزود: بر اساس آمار عملکرد بنادر بندر گیلان با رشد ۵۳ درصدی مواجه بوده و این امر نشان‌دهنده ظرفیت بالقوه بنادر در حوزه تجارت دریایی است.

اسلامی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط بنادر و دریانوردی برای جذب تجار در بندر انزلی بیان کرد: راه خط کشتیرانی کانتینری یخچال‌دار که مستقیم از بندر انزلی به بنادر دریای خزر حرکت می‌کند افتتاح و یکی از نیازها بازرگان برای انتقال میوه و تره‌بار بود که ازجمله اقدامات خوب انجام‌شده در این بندر است.

وی به وجود تفاهم‌نامه‌ای با کشورهای حوزه دریای خزر در خصوص تسهیلات تجارتی اشاره کرد و افزود: بر اساس آخرین اطلاعات پایه‌گذاری‌های سیاستی و اجرایی با کشورهای حوزه خزر در خصوص تسهیلات تجارتی و تبادلات ترانزیتی انجام‌شده و روند تسریع آن در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ارزیابی خود از وضعیت کنارگذر انزلی تصریح کرد: ملاحظات زیست‌محیطی، معارضین و ضرورت تملک اراضی اطراف سه مانع مهم بر سر راه تکمیل کنارگذر انزلی بوده و در این خصوص سه ماه نشستی با سازمان محیط‌زیست برگزار و برای عبور از ناحیه شمالی تالاب تفاهم‌های لازم انجام‌شده و یک‌هزار و ۳۰۰ متر باقیمانده نیازمند احداث دو پل بزرگ بوده و عملیات اجرایی آن انجام‌شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25686

برچسب ها

خبر های مرتبط

28اسفند
پایان عملیات اجرایی اتصال ریل به مجتمع بندری کاسپین در قطعه منطقه آزاد انزلی
28اسفند
ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات
مرتضوی در حاشیه نشست شورای عالی کار خبر داد؛

ارسال لایحه اصلاح ماده ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار به مجلس+ جزئیات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics