• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
7
رئیس جمهور:

می‌توانیم از یکشنبه سلاح بخریم و بفروشیم+ فیلم

  • کد خبر : 25144
  • 23 مهر 1399 - 15:58
می‌توانیم از یکشنبه سلاح بخریم و بفروشیم+ فیلم
رئیس جمهور با اشاره به پایان زمان محدودیت تسلیحاتی ایران طبق برجام در تاریخ ۲۷ مهر اظهار داشت: از روز یکشنبه می‌توانیم به هر کشوری که بخواهیم اسلحه بفروشیم و همچنین از هر کس بخواهیم اسلحه بخریم.

به گزارش گیلان شهر : آقای روحانی در ادامه اظهاراتش در جلسه هیئت دولت، با اشاره به اینکه بازسازی‌های صورت گرفته پس از حوادث غیر مترقبه ای، چون سیل و زلزله باعث شده است کیفیت محل سکونت مردم ارتقاء پیدا کند، افزود: برای مثال در زلزله کرمان خانه‌هایی که بنیاد مسکن ساخت، وقتی دوباره در این شهر زلزله آمد آن ساختمان‌ها آسیب ندید؛ پس این سازندگی‌ها به معنی بهبود شرایط محل سکونت افراد است.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه همه در کنار هم برای این سازندگی تلاش کردند، گفت: من تکرار می‌کنم ما سه امتحان بزرگ را پشت سر گذاشتیم؛ یکی جنگ تحمیلی اقتصادی سال ۹۷؛ دوم سیل سال ۹۸ که در ۲۵ استان اتفاق افتاد و سوم شیوع ویروس کرونا که در پایان سال ۹۸ و در سال ۹۹ درگیر آن هستیم. این سه آزمایش بزرگ هم برای مسئولان و هم برای مردم بوده است و به حمدالله مردم ما در همه این آزمون‌ها سربلند بیرون آمدند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه هفته آینده محدودیت تسلیحاتی ۱۰ ساله ایران به موجب برجام به پایان می‌رسد، گفت: در یکشنبه هفته آینده، (۲۷ مهر) دیگر تحریم تسلیحاتی نداریم و سر این مسئله چهار سال با آمریکا جنگیدیم، چون آن‌ها می‌خواستند این اتفاق نیفتد.

آقای روحانی با تاکید بر اینکه این مسئله با ایستادگی مردم محقق شده است، افزود: همه مسئولان و دیپلمات‌های ما هم تلاش‌های بسیاری کردند و آمریکا موفق نشد. آن‌هایی که می‌گویند برجام برای ما چه کار کرد، این یکی از کار‌های برجام است که تحریم تسلیحاتی را برداشت و از یکشنبه می‌توانیم اسلحه مان را به هر کسی که بخواهیم بفروشیم و از هر که خواستیم، اسلحه بخریم.
رئیس جمهور ادامه داد: این یکی از اقداماتی است که دولت تدبیر و امید انجام داد؛ البته در این میان یک شری در دنیا پیدا شد به اسم حاکمان جدید کاخ سفید که این شر نه بر سر مردم ما که بر سر همه جهان آورد.
آقای روحانی در ادامه به وضعیت کنونی افغانستان اشاره کرد و گفت: یک زمانی کاخ سفید نشینان هر روز می‌گفتند، امنیت افغانستان را تضمین کرده ایم؛ الان ببینید در افغانستان چه خبر است و غرب و شرق آن دست چه کسانی است.
رئیس جمهور افزود: آن‌هایی که ادعا می‌کردند ما به منطقه آمدیم تا داعش را از بین ببریم، دیدیم که چکار کردند؛ مردم فداکار عراق و سویه و عزیزان رزمنده ما بودند که جنگیدند و داعش را نابود کردند.
آقای روحانی با تاکید بر اینکه آمریکا در عرصه سیاست خارجی یک موفقیت را به دست نیاورده است، اظهار داشت: آمریکا در تمام موارد از جمله برابر ملت عراق، فلسطین، سوریه و همه ملت‌ها شکست خورده است.

رئیس جمهور با اشاره به لحن بی ادبانه رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرد: حتی کسی که مدیر یک مجموع کوچک هم باشد از آن ادبیات درباره مردم ایران استفاده نمی‌کند؛ معلوم است که ملت ایران این‌ها را عصبانی کرده است.  کلیک > فیلم 

آقای روحانی در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به اینکه مردم امروز در فشار اقتصادی هستند، تاکید کرد: مردم بدانند که دولت همه توان خودش را برای تامین ارز و کالای مورد نیاز جامعه به کار خواهد گرفت و لحظه‌ای از درد و مشکل مردم غافل نیست.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برابر کرونا هر چه در توان داشتیم انجام دادیم، گفت: افتخار می‌کنیم به نوکری مردم و من از همه وزرا و مسئولین خواهش می‌کنم با همه توانمندی استمداد از پیامبر (ص)، امام مجتبی (ع) و مولای ما امام رضا (ع) بجویند تا بتوانیم این بار را به مقصد برسانیم و مشکلاتشتان را حل کنیم.
آقای روحانی اشاره‌ای هم به چند آمار اقتصادی داشت و گفت: امسال گندم ما هفت درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است؛ پس شرایط ما در تولید گندم نسبت به سال قبل یک قدم جلو است.
رئیس جمهور ادامه داد: در زمینه تولید و فروش در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه بخش صنعت رشد داشته ایم؛ در یک ماه گذشته نسبت به ماه مشابه قبل در تولید ۱۱ درصد، در فروش ۱۴ درصد رشد داشته ایم؛ در ۶ ماهه اول امسال در بخش صنعت ۶/۴ دهم درصد رشد داشته ایم.
آقای روحانی با اشاره به اینکه در بخش فولاد از سه درصد تا ۹ درصد در ۶ ماه گذشته تولید اضافه داشته ایم، افزود: پس فقط حرف نمی‌زنیم و در مقام عمل هم همه تلاش می‌کنند.
رئیس جمهور ادامه داد: صادرات غیر نفتی ما در یک ماه اخیر یعنی ماه شهریور ۲۵ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=25144

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics