وی افزود: چه ضرورتی دارد که مجلس در این حد به سایر دستگاه‌ها اختیار دهد؟ قانون اساسی تکلیف هر دستگاهی را مشخص کرده است، بنابراین این عقب‌نشینی معنایی ندارد.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه ما مجلس سنا و مجلس بالادستی نداریم، گفت: به جای اینکه ساختار را اصلاح کنند، خود را دو دستی تقدیم نهادها می‌کنند؛ شاید شما قصد نداشته باشید از اختیارات نمایندگی‌تان استفاده کنید اما برای دوره‌های بعدی مجلس هم قدرت اختیار در نظر بگیرید،‌ شاید نمایندگان بعدی قصد داشته باشند از اختیاراتشان استفاده کنند.

این نماینده سابق مجلس درباره حملات برخی نمایندگان به دولت و شخص رئیس‌جمهور اضافه کرد: مجلس نباید شخصی برخورد کند،‌ تضعیف رییس‌جمهور معنایی ندارد بنابراین این تندروی‌ها اصلا صحیح نیست و بهتر است مجلس انرژی خود را برای مباحث اقتصادی و مسکن مردم بگذارد.

وی در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات و معرفی ۵ مشاور توسط نامزدها به شورای نگهبان نیز گفت: این کار شدنی نیست هیچ شخصی نمی‌تواند از ابتدا مشاوران خود را معرفی کند؛ آیا اگر پس از تأیید صلاحیت، شخص مشاوران بهتری در نظر گرفت، مجدداً‌ باید از شورای نگهبان تایید صلاحیت بگیرد؟ انتخاب مشاور چه ربطی به شورای نگهبان دارد؟ تا زمانی که قانون اساسی به درستی اجرا نشود همه حرف‌ها و طرح‌ها باد هواست.

جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه ما اصلاً‌ اخبار خوبی از مجلس نداریم، گفت: بخش اعظمی از مردم مخصوصاً در کلانشهرها در انتخابات شرکت نکردند اما در شهرهای کوچک و روستاها مردم امیدوارانه شرکت کردند و روند کار مجلس به هیچ عنوان شایسته نیست.

نماینده رشت در مجلس نهم و دهم ادامه داد: مجلس در حال کناره‌گیری از اختیارات خود است و من احساس می‌کنم که مجلس رویه خوبی را در پیش نگرفته و مردم به سمت ناامیدی از این روش پیش می‌روند؛ مجلس در حال خاموش کردن چراغ در رأس امور بودن است، این چراغ ‌کم‌سو شده بود و مجلس یازدهم به کلی در حال خاموش کردن آن است.

وی به طرح‌های برخی از نمایندگان مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: خواهش می‌کنم شورای نگهبان پرونده نمایندگانی که چنین طرح‌هایی می‌دهند را بیشتر بررسی کند چون قطعاً دچار مشکلاتی هستند که چنین طرح‌هایی ارائه می‌دهند و هیچ یک از این طرح‌ها به صلاح و صرفه نظام نیست.

جعفرزاده در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز اظهار کرد: تمایلی ندارم در انتخابات ریاست جمهوری در ستاد‌ها ورود کنم چون فعالان ستادهای انتخاباتی خسارت می‌بینند؛ کسانی که در ستادهای ۸۸ بودند و تا قبل از فرمایشات رهبری مشغول گرم کردن فضای انتخابات بودند، در حال حاضر کجا هستند؟ با کسانی که در ستادهای آقای روحانی فعالیت کردند چه برخوردی شد؟

وی ادامه داد: من یک رأی دارم و قطعاً همان یک رأی را خواهم داد و تصمیمی ندارم در هیچ ستادی حضور داشته باشم؛ نیازی نیست انتخابات گرم شود و کسی به گرمای انتخابات نیازی ندارد.

این نماینده سابق مجلس گفت: در ایران انتخابات به پایان نمی‌رسد، تمام مدتی که طرف قدرت به دست دارد، مورد انتقام طرف شکست خورده است، مخصوصاً اگر شکست خورده در ارکان قدرت باشد؛ گروکشی می‌‌کند بنابراین بهتر است که اصلاً به این موضوع ورود نکنیم و ما هم آبرو، اعتبار، جسم و جانمان را خرج نکنیم. در هیچ جلسه‌ای شرکت نخواهم کرد و در هیچ ستادی هم فعالیت نخواهم کرد.