• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
6

روایت نوبخت از اصلاحاتی که منجر به دعوا می‌شود؛ نه اصلاح ساختار

  • کد خبر : 24238
  • 03 شهریور 1399 - 23:29
روایت نوبخت از اصلاحاتی که منجر به دعوا می‌شود؛ نه اصلاح ساختار

گیلان شهر :رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده دربرنامه نگاه یک صداوسیما، بر لزوم اصلاح ساختار تاکید کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف؛ چندین دستگاه مشابه اداری داریم. اصلاح این موضوع، عزم جدی در مسئولین نظام را می‌طلبد که آن موارد را تجمیع کنیم. اما این کار […]

گیلان شهر :رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به یکی از سوالات مطرح شده دربرنامه نگاه یک صداوسیما، بر لزوم اصلاح ساختار تاکید کرد و گفت: در حوزه‌های مختلف؛ چندین دستگاه مشابه اداری داریم. اصلاح این موضوع، عزم جدی در مسئولین نظام را می‌طلبد که آن موارد را تجمیع کنیم. اما این کار ساده‌ای نیست.

?مثلا در حال حاضر هم وزارت بهداشت، هم آموزش عالی و هم نیروهای مسلح کارهای بهداشتی و درمانی می‌کنند؛ اما سیاست‌ها را چه کسی در این حوزه باید تدوین کند؟ ما گفتیم که وزارت بهداشت این کار را بکند؛ اما چه دعوایی به پا شد!

?درباره سیاست‌های فرهنگی هم همین است. یکجا باید این محوریت را داشته باشد. حالا هر جا که باشد.

? دولت، ریالی از بانک مرکزی استقراض نکرده است

?رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تشریح اینکه درآمدهای نفتی، مالیاتی و اوراق، سه محل تامین درآمدهای دولت هستند؛ گفت: هیچ یک از این اقلام منجر به استقراض مستقیم و غیرمستقیم از بانک مرکزی نمی‌شود.

?محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی نگاه یک در پاسخ به سوالی که به استقراض دولت از بانک مرکزی اشاره داشت، یادآور شد: بر اساس قانون برنامه، سالانه ٣٢ درصد از درآمد نفتی باید به محل صندوق واریز شود. البته این امر، برای شرایط غیرتحریمی است. اما در شرایط تحریمی، از مقام معظم رهبری اجازه خواسته شد که ٢٠ درصد از درآمدها به صندوق برود و ١٢ درصد برای مقابله با شرایط در اختیار دولت باشد. ایشان هم پذیرفتند. سال ٩٧ از این محل استفاده نشد اما در سال ٩٨ این مبلغ که ۵.۴ میلیون دلار بود؛از سوی بانک مرکزی به نرخ روز ارز در اختیار دولت قرار گرفت که ٧٣-٧۴ هزار میلیارد تومان بود.

?وی در پاسخ به سوال دیگری تایید کرد که افزایش نرخ ارز امر پسندیده ای نیست و تبعاتی هم بر وضعیت تورم دارد.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=24238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics