• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
6
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست

  • کد خبر : 24156
  • 02 شهریور 1399 - 11:44
عضو کمیسیون حقوقی مجلس: فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس وضعیت بازار بورس کشور را تأمل‌ برانگیز خواند و گفت: به عقیده بنده فعل و انفعالات بازار بورس قابل اعتماد نیست.

به گزارش گیلان شهر سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، فعل و انفعالات و اتفاقاتی که اخیراً در بازار بورس کشور اتفاق می‌افتد را غیرقابل اعتماد توصیف کرد و در همین زمینه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت بازار بورس کشور تأمل‌ برانگیز است و برای ورود به آن باید تمام جوانب امر به خوبی سنجیده شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه بورس و فعالیت در این حوزه آن‌چنان در کشورمان سابقه ندارد و حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است که رواج پیدا کرده است عنوان کرد: هنوز چند سال از تهیه و تدوین قانون بورس در کشورمان نگذشته است در حالی‌که بسیاری از کشورها در این زمینه سابقه حتی ۱۰۰ ساله دارند.

دلخوش اباتری ساماندهی اقتصاد کشورمان را مهم‌ترین موضوعی که باید در درجه نخست به آن پرداخته شود خواند و در تشریح بیشتر این مطلب تصریح کرد: اقتصاد کشورمان به علت‌های گوناگون که یکی از آن‌ها تحریم‌های ظالمانه و کارشکنی‌های دشمن است دچار مشکلات و چالش‌های عدیده ای شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تأکید بر اینکه ابتدا باید اقتصاد کشورمان ساماندهی شود و سپس به بازار بورس بپردازیم ابراز داشت: بازار بورس در حد خودش مزایای خوبی دارد اما در شرایط فعلی به عقیده بنده این بازار دچار نوسانات بسیار شدیدی است و بنابراین نمی‌توان به فعل و انفعالات آن اعتماد کرد.

وی لازمه ورود به بازار بورس توسط مردم را انجام تحقیقات لازم دانست و با اشاره به اینکه مردم به ویژه افرادی که اطلاعات کافی از بورس ندارند نباید بی‌مهابا وارد این بازار شوند افزود: بسیاری از کشورهای دنیا که از حیث اقتصادی در شرایط بسیار خوب و مساعدی به سر می‌برند بازار بورس آنان دچار افت شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس این شرایط ایجاد شده در بازار بورس کشورمان را به نوعی تأمل برانگیز خواند و ابراز داشت: دلیل این نگرانی این است که بازار بورس در کشورمان برخلاف کشورهای توسعه‌یافته از رشد خوبی برخوردار شده است در حالی‌که اقتصاد ما تقریباً به هم ریخته و آشفته است.

دلخوش اباتری ورود خیل عظیمی از مردم به بازار بورس را طبق آمارها و گزارشاتی که از این موضوع ارائه داده شده است را نیز مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: بازار بورس باید با دقت بیشتری مورد رصد و توجه قرار گیرد از طرفی اگر مردم بدون آگاهی لازم وارد آن شوند احتمال دارد در آینده به آنان آسیب وارد شود.

انتهای پیام/۶۱۴/ش

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=24156

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics