• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

در حوزه مد و لباس ” چشم ها را باید شست “

  • کد خبر : 24134
  • 29 مرداد 1399 - 20:22
در حوزه مد و لباس ” چشم ها را باید شست “
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به شعری از سهراب سپهری گفت : در حوزه مد و لباس " چشم ها را باید شست و جور دیگر باید دید ".

فیروز فاضلی روز چهارشنبه در دیداری که دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با فعالان عرصه مد و لباس گیلان در رشت داشت، افزود: نسل نو نیاز به دیده شدن دارد و دیده شدن در حوزه مد و لباس باید ساماندهی شود؛ بر این اساس امیدواریم کارهایی که از پیش در این حوزه پیگیری و گاه در سطح ملی نیز دنبال شده با توجه به توقعی که در گیلان است، تداوم یابد.

 وی با تاکید بر اینکه هر گونه فرآیند صدور مجوز در حوزه مد و لباس باید از سوی استان انجام شود، گفت: فعالان حوزه مد و لباس به قطع برای هنر خویش ارزش قائل هستند و دوست دارند این هنر به بهترین وجه در بیرون دیده شود؛ مد و لباس بحث اجتماعی است و به این سبب باید پذیرفت این حوزه  گاه ناگزیری های خودش را هم داراست.
فاضلی بحث مد و لباس را عجین شده با خلقت انسان دانست و گفت: خلقت با انتخاب شروع شد؛ مد و لباس هم فارغ از انتخاب نیست و انسانها با لباسی که می پوشند، ارزیابی می شوند.
وی گیلان را بر اساس نگاه جامعه شناسی در حوزه سبک پوشش و خوش پوشی پیشرو دانست و افزود: لباس های محلی گیلان امروز به سبب رنگ وچشم نواز بودن قابلیت الگو شدن در صنعت مد و لباس را داراست و ذاتا برون داد ما گیلانی ها یک بخش آن با بحث مد درهم آمیخته است.
وی تاکید کرد : گیلان همیشه از تعامل بهره برده است و اینک نیز در حوزه یادشده آماده هر گونه همکاری مثمر و مطلوب به نفع فعالان عرصه مد و لباس استان است.

در حوزه مد و لباس " چشم ها را باید شست "

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=24134

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics