• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
کل اخبار 9629
3

مشارکت «بنیاد برکت» در طرح‌های عمرانی گیلان/ ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی در نقاط محروم اجرا می‌شود

  • کد خبر : 23857
  • 12 مرداد 1399 - 0:40
مشارکت «بنیاد برکت» در طرح‌های عمرانی گیلان/ ۳۵۰۰ طرح اشتغالزایی در نقاط محروم اجرا می‌شود
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به مشارکت این بنیاد برای اجرای طرح‌های عمرانی در گیلان گفت: تفاهم‌نامه هزار میلیارد تومانی با ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر در استان منعقد می‌شود.

به گزارش گیلان شهر  ، امیرحسین مدنی امروز در حاشیه جلسه تدوین تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و استانداری گیلان اظهار داشت: تفاهم‌نامه هزار میلیارد تومانی جهت اجرای ۳ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی در نقاط محروم استان گیلان و ایجاد اشتغال و راه‌اندازی کسب و کار برای ۱۰ هزار نفر منعقد می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه تفاهم‌نامه مذکور سه ساله منعقد می‌شود خاطرنشان کرد: تمام شهرستان‌های گیلان از این تفاهم‌نامه منفعت می‌برند اما نقاط محروم از جمله شهرستان شفت مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این ستاد برای رفع محرومیت و اجرای پروژه‌های اقتصادی و اجتماعی در استان گیلان آمادگی دارد گفت: بنیاد برکت در ۱۵ طرح اقتصادی استان گیلان سرمایه‌گذاری می‌کند که طبق برآوردها این موضوع برای هزار و ۵۰۰ نفر از افراد استان شغل ایجاد می‌کند.

مدنی با تاکید بر اینکه طبق تفاهم‌نامه مذکور قرار است ۱۱۵ پروژه زیربنایی و عمرانی در سطح استان گیلان اجرایی شود بیان داشت: همچنین قرار است برای محرومین و کسانی که توانایی مالی کافی ندارند ۵۰۴ واحد مسکن با قیمت ارزان ساخته شود.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از احیای شرکت‌های کوچک و متوسطه استان گیلان توسط این بنیاد خبر داد و افزود: تاکنون ۱۱ بنگاه با مشارکت اقتصادی ۱۱۸ میلیارد تومان داشتیم که برای ۴ هزار نفر شغل ایجاد کرده است و با پرداخت تسهیلات به ۳ شرکت تولیدی به مبلغ ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ۴۰ نفر شغل ایجاد کردیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تاکنون ۳۱ مدرسه و ۳۹ مسجد را در استان گیلان به بهره‌برداری رسانده است و قرار است ۱۶ مدرسه دیگر را نیز بسازد و همچنین ۳۶۰ طرح اشتغالزایی با ایجاد هزار و ۱۰۰ شغل در مناطق محروم گیلان راه‌اندازی کردیم.

مدنی از بهره‌برداری هزار و ۲۷۸ طرح در نقاط کمتر توسعه یافته استان گیلان خبر داد و اظهار داشت: این طرح‌ها مربوط به حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سلامت و زیربنایی هستند که با ارزش ۱۹۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده یا خواهند رسید.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) مشارکت این سازمان با کمیته امداد گیلان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مقرر شد ۷۴۳ واحد مسکونی برای محرومین استان ساخته شود و ۷ هزار و ۱۳۵ نفر از ایتام استان نیز تحت پوشش بیمه برکت و ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از روستاییان تحت پوشش بیمه خدماتی برکت قرار دارند.

انتهای پیام/۶۱۳/ ز
تسنیم

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=23857

خبر های مرتبط

30فروردین
جدول میزان پرداختی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳
29فروردین
جزییات جدید درباره واریز سوم سود عدالت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics