• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
3
نماینده مردم رشت

اجبار قانونی برای تحقق وعده وزارت بهداشت جهت استخدام پرستاران

  • کد خبر : 23132
  • 11 تیر 1399 - 17:07
اجبار قانونی برای تحقق وعده وزارت بهداشت جهت استخدام پرستاران
نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به عدم تحقق وعده وزارت بهداشت برای استخدام پرستاران قراردادی که با شروع بحران کرونا در استان مشغول به کار شدند، گفت: اگر دولت به تعهد خود پایبند نباشد ناچار به سمت قانون‌گذاری رفته تا با اجبار این اتفاق رقم بخورد.

به گزارش گیلان شهر جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مطالبات پرستاران گیلانی که در ایام بحران شیوع کرونا به‌صورت قراردادی در بیمارستان‌ها مشغول به کار شدند، اظهار کرد: مقامات مختلف کشوری و استانی، به پرستاران قراردادی که در زمان بحران کرونا در  بیمارستان‌ها مشغول به خدمت شدند قول استخدام داده‌اند. 

وی با تأکید بر لزوم پیگیری مطالبات پرستاران جان‌برکفی که در ایام بحران کرونا جان‌فشانی کردند، گفت: مقامات مختلف ازجمله رئیس‌جمهور، وزیر بهداشت، استاندار گیلان و  دکتر سالاری وعده جذب پرستارانی را که دقیقاً در موقع نیاز و در ایام بحران به سنگر خدمت در نظام سلامت داوطلب شدند، بیان کردند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تذکر خود به وزیر بهداشت در صحن علنی مجلس در خصوص پیگیری مطالبات این پرستاران گفت: دروغ اصلاً پسندیده نیست، نمی‌شود یک‌بار وعده جذب داده شود و بعد محقق نشود.

کوچکی نژاد اعلام آمادگی و مشغول به کار شدن پرستارانی که در بحران کرونا داوطلب خدمت در سنگر سلامت شدند را عملی جهاد گونه دانست و  تصریح کرد:  درزمانی که  حتی بسیاری از کادر علوم پزشکی سنگر خود را ترک کرده و به خانه‌ها رفتند این پرستاران، از خانه‌ها به بیمارستان‌ها آمده و به خدمت نظام سلامت درآمدند، این‌گونه رفتار با این پرستاران و  عدم تحقق وعده، انصاف و حق نیست.

وی با تأکید بر اینکه  بعد از تذکر به وزیر بهداشت منتظر عمل به تعهد وزیر مانده‌ام، افزود: اگر بعد از فرصت باقی‌مانده، وزیر بهداشت به تذکر مجلس و تعهد خود به پرستاران عمل نکند طرح سؤال، کشاندن وزیر به مجلس و پیگیری مجدانه مطالبات پرستاران در دستور کار قرار می‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان غیررسمی برخی از مقامات مبنی بر اینکه این پرستاران وعده استخدام داده نشده و تنها قرارداد ۹۰ روزه بسته‌شده بود، بیان کرد: با ورود این پرستاران، قول استخدام در بیمارستان‌ها اعلام شد و اگر دولت به تعهد خود پایبند نباشد ناچار به سمت قانون‌گذاری رفته تا با اجبار این اتفاق رقم بخورد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات پرستاران به‌طورجدی مورد پیگیری قرار می‌گیرد، گفت: من به پرستاران اطمینان می‌دهم، پیگیر خواسته‌ها و مطالبات آنان بوده تا این مشکل و مطالبه این قشر ارزشمند  نظام سلامت برطرف گردد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ق

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=23132

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics