• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 9629
4
معاون دادگستری گیلان

گیلان از استان های امن کشور است

  • کد خبر : 22976
  • 05 تیر 1399 - 13:40
گیلان از استان های امن کشور است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به آماری درباره فراوانی جرائم در استان گفت: با اقدامات انجام شده تمامی دستگاههای مربوطه، نهادهای امنیتی و انتظامی و دستگاه قضایی؛ گیلان جزو استان های امن کشور است.

به گزارش گیلان شهر : احمد آقایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نخستین عنوان مجرمانه در گیلان با ورودی ۲۴ هزار و ۱۷۳ فقره پرونده به دستگاه قضایی در سال ۹۸ مربوط به سرقت است، افزود: اما با این وجود عمده سرقت های خرد هستند.

وی اضافه کرد: از ۲۱۵ هزار و ۹۱۵ پرونده وارده به دستگاه قضایی استان در سال گذشته ۱۱ درصد پرونده های سرقت بوده است.

وی توهین، ایراد ضرب عمدی، تهدید، ایراد صدمات غیر عمدی (تصادف)، استعمال مواد مخدر، کلاهبرداری رانندگی بدون گواهی نامه  و ممانعت از حق را از عناوین مجرمانه دیگر در استان دانست که بیشترین فراوانی وقوع جرم را داشته اند.

آقایی با اشاره به اینکه توهین، ایراد ضرب عمدی و تهدید جرائم با منشاء خشونت هستند، گفت: در زمینه توهین، ایراد ضرب عمدی و تهدید پرونده های وارده به دستگاه قضایی استان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۴۴ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: ۲۱ درصد از مجموع پرونده های کیفری وارده به دستگاه قضایی استان در سال گذشته که ۲۱۵ هزار و ۹۱۵ فقره پرونده می باشد مربوط به خشونت بوده است.

آقایی خطرناک ترین نوع خشونت را خشونت فکری عنوان و بیان کرد : این نوع خشونت تبدیل به خشونت های رفتاری، گفتاری و کرداری می شود؛ از این رو باید تمام تلاش این باشد تا خشونت فکری نداشته باشیم.

وی همچنین به آماری از لحاظ رتبه استان در عناوین مجرمانه اشاره و بیان کرد: در زمینه سرقت هفتمین استان، در توهین رتبه ۲۵، ایراد ضرب عمدی رتبه ۳۰و در زمینه ایراد ضرب غیر عمدی رتبه سیزدهم و در زمینه نگهداری مواد مخدر رتبه ۲۷ را در بین استان های کشور داریم.

از اول تا هفتم تیرماه هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=22976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics