رییس شورای شهر رشت در ابتدای جلسه به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران اشاره کرد و گفت: این روز خاطره تلخی بر ذهن مردم کشور ما گذاشته است.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به در پیش بودن روز شهرداری‎ها و دهیاری‎ها گفت: برای بهبود ارائه خدمات توسط شهرداری به مردم باید همه کمک کنند.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورا گفت: اعضای شورا باید الگو باشند و سر وقت در جلسات حاضر شوند.

حاجی پور با تذکر به شهردار رشت اظهار کرد: حدود ۳۰ نفر از مدیران شهرداری عزل شدند که میانگین خدمت آنها ۱۵ سال بوده است. برای این نیروها هزینه شده است و سرمایه های شهرداری هستند اما متاسفانه تاکنون پست جدیدی برای آنها مشخص نشده است.

رئیس شورای شهر رشت افزود: وقتی اعتراض می کنیم جوابی که می گیریم این است که نمی گذارند! بگویید که چه کسانی نمی گذارند. شهردار رشت هنر در کنار گذشتن نیست بلکه حفظ این نیروها است. این تذکر را کتبی به شهردار رشت اعلام می کنیم. باید خیلی زود تکلیف این ۳۰ مدیر مشخص شود. نمی‎گوییم کجا باشند چون در حیطه اختیارات شورا نیست.

وی افزود: متاسفانه مدیری که می تواند برای شهر رشت مفید باشد در خیابان‎های شهر رشت با ماشین در حال دور زدن است، وقتی از آنها که می‌پرسیم که چرا اینجا هستید می گویند که جایی برای ما مشخص نکرده اند.

حاجی پور با بیان اینکه باید شهر رشت به کارگاه عمرانی تبدیل شود، گفت: کار نیاز به همت می خواهد و شهر رشت نیازمند فضای آرام برای کار مفید است.

به گزارش دیارمیرزا، در ادامه جلسه محمدحسن علیپور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: سامانه ۱۳۷ بسیار خوب است و مردم به طور مستقبم با اعضای شورا ارتباط برقرار می کنند اما به گونه ای نباشد که فقط اعضای شورا شنونده باشند بلکه باید پیگیر مشکلات مردم باشیم.
وی خطاب به شهردار رشت گفت: بنده از ایشان می خوهم که به حقوق کارگران، عیدی ،بیمه تکمیلی، بن کارگری توجه کند و درباره رفع تاخیر در حقوق هنوز شهرداری رشت اقداماتی انجام نداده است.