• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9620
4
عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ بخشی از مشکلات ناشی از رکود بازار مسکن است

  • کد خبر : 23134
  • 11 تیر 1399 - 20:20
افزایش قیمت مصالح ساختمانی؛ بخشی از مشکلات ناشی از رکود بازار مسکن است
عضو کمیسیون عمران مجلس افزایش قیمت مصالح ساختمانی در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از گرانی بازار مصالح ساختمانی ناشی از وضعیت رکودی بازار مسکن است.

به گزارش گیلان شهر :احمد دنیامالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، از افزایش قیمت مصالح ساختمانی سخن گفت و با بیان اینکه این موضوع بر روی بسیاری از حوزه‌های مرتبط تأثیرگذار است اظهار داشت: بخشی از گرانی‌هایی که بازار مصالح ساختمانی کشور مشاهده می‌شود ناشی از وضعیت رکودی بازار مسکن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در صورت رونق گرفتن بازار مسکن علاوه بر اشتغالزایی صنایع مرتبط با آن نیز شکوفا می‌شوند عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از این صنایع مرتبط به شکل عملی تعطیل شده‌اند از طرفی انتظار داریم دولت و مجلس برای ساماندهی به بخش مسکن راهکاری اتخاذ کنند.

دنیامالی از جمله مشکلات جوانان امروز را معضل تأمین مسکن و اشتغال آنان تلقی کرد و با تأکید بر اینکه قشرهای متوسط و ضعیف جامعه نیز از این حیث در تنگنا قرار دارند افزود: با توسعه بخش تولید مسکن و رفع موانع موجود در این بخش بسیاری از نابه‌سامانی‌های فعلی در کشور رفع خواهد شد.

بیشتر بخوانید

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان بازار تولید مسکن را جزو بازارهای اقتصادی اشتغال‌زا در کشور تلقی کرد و اظهار داشت: افزایش ساخت و ساز ساختمان و خروج بازار مسکن از شرایط رکودی، موجب می‌شود که تمام بخش‌های اقتصادی تحت تأثیر آثار مثبت آن قرار بگیرند بنابراین باید برای تحقق این موضوع تلاش شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس قیمت مصالح ساختمانی را تابعی از قیمت سوخت، نرخ حمل و نقل، حقوق و دستمزد و آثار تورم سنواتی اعلام کرد و گفت: تقویت درست حوزه تولید مسکن باعث تعادل‌بخشی به نظام عرضه و تقاضا می‌شود از طرفی باید در حوزه مسکن تسهیلات یارانه‌ای به خوبی عرضه شود.

وی با اشاره به اینکه مجلس باید دنبال راهکارهایی جهت پشتیبانی از دولت به ویژه در حوزه مسائل معیشتی مردم باشد عنوان کرد: عموم نمایندگان مجلس یازدهم به معضلات و تنگناهای معیشتی مردم واقف هستند از طرفی دولت نیز راهکارهایی را برای خروج از بحران‌های ایجاد شده در دست اقدام دارد.

دنیامالی با تأکید بر اینکه پایه پولی کشور به علت‌های مختلف ضعیف شده تلاقی دو موضوع کاهش ارزش پول ملی و نوسانات بازار مسکن را مورد توجه قرار داد و افزود: وقتی عوامل یادشده در کنار هم قرار می‌گیرند قدرت خرید مردم نیز کاهش پیدا می‌کند به همین علت مردم نمی‌توانند برای خرید مسکن اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۱۴/ ز

لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=23134

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics