• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9621
4

بازخوانی میراث ناملموس پویایی فرهنگ جامعه را به دنبال دارد

  • کد خبر : 22481
  • 21 خرداد 1399 - 15:46
بازخوانی میراث ناملموس پویایی فرهنگ جامعه را به دنبال دارد
مدیرکل ارشاد گیلان با تأکید بر ضرورت تداوم معرفی میراث ناملموس این استان در بخش های مختلف، گفت: بازخوانی میراث ناملموس از منظر هنر سبب پویایی فرهنگی در جوامع می شود.

به گزارش گیلان شهر ، فیروز فاضلی ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ناملموس در سالن رحمدل مجتمع خاتم الانبیا رشت با اشاره به اینکه معرفت عمق بخشیدن به یک چیز است، اظهار کرد: در حوزه هنر این موضوع بیش از سایر حوزه‌ها درک می‌شود.

وی به ارسال ۶۱ روزمه کاری از سوی هنرمندان فیلم ساز گیلانی و سایر نقاط کشور به دبیرخانه جشنواره اشاره و با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ هنرمند برای ادامه مسیر انتخاب شدند، گفت: امروز نیز در این مراسم بعد از داوری‌های صورت گرفته چهار اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با بیان اینکه برگزاری این جشنواره اهمیت حفظ میراث را به نمایش گذاشته است، گفت: پیشینه عکاسی نقاشی بود و انسان برای نخستین بار با موضوعیت شروع کرد و سپس در حوزه عکس به جنبه درونی موضوع توجه و بعد در بخش فیلم با کنار هم قرار دادن عکس‌ها پویایی خاصی به آن داد.

فاضلی با اشاره به اینکه جشنواره میراث ناملموس پویایی و چشم نوازی این بخش را به نمایش گذاشته است، تأکید کرد: در زمینه میراث ناملموس با توجه به گستردگی آن می‌توان ساعات‌ها صحبت کرد و برگزاری این جشنواره با نگاه خلاقانه هنرمندان فیلم ساز گیلانی زمینه پویایی این میراث‌ها را فراهم کرد.

مدیر کل ارشاد گیلان با اشاره به اینکه این جشنواره سبب شده تا افرادی که چند دهه در حوزه میراث ناملموس تلاش کرده‌اند شناخته شوند، ادامه داد: درک تلاش‌های این افراد به رشد انسان و حفظ این میراث کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز با گسترش فضای مجازی درک حضور اساتید کم رنگ شده است، افزود: انسان همه ویژگی‌های شخصیتی خود را از اساتید بزرگ می‌آموزد آنها بودند که منش‌ها و فرهنگ‌ها را در جامعه ساخته و در این مسیر زحمت‌ها و سختی‌های بسیار کشیدند.

فاضلی با تأکید بر لزوم تداوم برگزاری این برنامه‌ها در استان گیلان، افزود: تداوم این مسیر بسیار حائز اهمیت است باید در تقویم سالانه برنامه‌های هنری استان گیلان ثبت و هر سال بخشی از این میراث به نمایش گذاشته شود.

وی به پتانسیل‌های موجود در سطح شهرستان‌های استان گیلان نیز اشاره و تأکید کرد: باید این به میراث به ویژه آداب و رسوم توجه شود و منتظر دستگاه‌های متولی نباشیم.

کد خبر ۴۹۴۶۲۵۶
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=22481

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics