• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 9621
5
نماینده ولی فقیه در گیلان:

گیلان نباید محل تاخت و تاز افراد فرصت طلب باشد/ پاتوق ویلاسازان ویران شود

  • کد خبر : 22723
  • 25 خرداد 1399 - 20:30
گیلان نباید محل تاخت و تاز افراد فرصت طلب باشد/ پاتوق ویلاسازان ویران شود
نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد این استان به محلی برای تاخت و تاز افراد فرصت طلب تبدیل شود، تأکید کرد: پاتوق ویلاسازان باید ویران شود.

به گزارش گیلان شهر : آیت الله رسول فلاحتی ظهر یکشنبه در دیدار مجموعه جهاد کشاورزی گیلان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به تأسیس این سازمان در سال ۵۸ به فرمان امام راحل، اظهار کرد: جهاد سازندگی در دوران هشت سال دفاع مقدس خدمات فراوانی ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز همان سنگرسازان بی سنگر در قالب سازمان جهاد کشاورزی الگویی از تربیت انقلابی هستند، گفت: جهاد سازندگی را با توجه به فعالیت در عمران و آبادانی کشور می‌توان دکترین جمهوری اسلامی در بسیج سازندگی نامید.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده از سوی جهاد سازندگی پیام انقلاب را به دورترین نقاط روستایی منتقل کرد، گفت: امروز جهاد کشاورزی در همان نقش ظاهر شده و تداوم دهنده راه جهاد سازندگی است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تحقیق و پژوهش در حوزه کشاورزی، وجود این مرکز را مغز متفکر کشاورزی عنوان و تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و مدیریت درست از خام فروشی محصولات کشاورزی در کشور جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به رتبه نخست ایران در تولید گیاهان دارویی و با بیان اینکه متأسفانه خام فروشی به زیربناهای تولیدی ما در این بخش آسیب وارد کرده است، بیان کرد: افق کشاورزی باید از سوی مرکز تحقیقات برای متولیان و بهره برداران این بخش ترسیم شود.

آیت الله فلاحتی همچنین به نامگذاری امسال با عنوان سال «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ادامه داد: متولیان باید تلاش کنند تا موانع تولید در حوزه کشاورزی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای همسایه از محصولات ایرانی استقبال می‌کنند، تأکید کرد: باید با تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولاتی همانند برنج، زیتون، چای و بادام زمینی به کشورهای همسایه صادر شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دیگر کشاورزی سنتی پاسخگوی نیازهای مردم نیست، افزود: استفاده از روش‌های مدرن، مکانیزاسیون و همچنین آموزش کشاورزی برای ارتقای کیفیت محصولات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین به موضوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی اشاره و تأکید کرد: با تغییر کاربری‌ها برخورد قاطع شود و پاتوق ویلاسازان باید ویران شود نباید اجازه دهیم گیلان میدان تاخت و تاز برخی افراد فرصت طلب شود.

کد خبر ۴۹۴۹۴۴۹
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=22723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics