• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 9619
5
شهرداری رشت

قرارداد سرمایه گذاری برای اجرای سامانه خرید و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدای تولید منعقد شد

  • کد خبر : 22040
  • 05 خرداد 1399 - 15:56
قرارداد سرمایه گذاری برای اجرای سامانه خرید و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدای تولید منعقد شد
شهرداری رشت قرارداد سرمایه گذاری مشارکت در برنامه ریزی و اجرای سامانه خرید و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدای تولید را با هلدینگ فن آوا منعقد و امضا کرد.

به گزارش گیلان شهر از  واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در این نشست ابتدا مریم گل احضار رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری رشت با اشاره به اینکه سال خوبی را از نظر سرمایه گذاری شروع کرده ایم گفت: امضای قرارداد پارکومتر، مجتمع تجاری – تفریحی گیل لند و سامانه خرید و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدای تولید سه قرارداد خوب و موفق بوده و به زودی چهار پروژه بزرگ دیگر فراخوان خواهد شد.

در ادامه مهندس سلمانی نماینده گروه فن آوا که مجری این پروژه است توضیحاتی کامل در باره چگونگی اجرای آن داده و تاکید کرد: اگر مردم در اجرای این طرح مشارکت کنند، طرحی موفق خواهد بود و گرنه نمی تواند تداوم داشته باشد.

احمد رمضانپور رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای اسلامی شهر رشت با قدردانی از نگاه خوب دکتر حاج محمدی در مسائل مربوط به سرمایه گذاری گفت: منابع داخلی شهرداری هرگز جوابگوی نیازهای موجود نیست و هزینه های جاری را پوشش نمی دهد.

وی ادامه داد: شهرداری رشت باید به سمت ایجاد درآمدهای پایدار پیش برود و مانند همین قرارداد شرایطی را فراهم کند که با شفاف سازی و استفاده از نرم افزارهای ویژه به سمت مبارزه با فساد حرکت کند.

سپس دکتر حاج محمدی در سخنانی با تشریح پروژه گفت: ما نشستهای بسیاری در شهرداری برگزار کردیم و این موضوع را با کیف پول الکترونیک پیوند زدیم.

شهردار رشت گفت: در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از زباله ها تفکیک می شود و این کار را افراد حقیقی انجام‌ می دهند و شهرداری تنها بخشی از زباله هایی را دریافت می کند که برای شهرداری سودی ندارد.

وی افزود: با اجرای این پروژه پیش بینی می کنیم حداقل ۲۰ درصد از زباله های خشک تفکیک شود و در آینده به ۳۰ درصد نیز افزایش یابد.

شهردار رشت سپس به چگونگی اجرای این پروژه پرداخت و گفت: اپلیکیشین موبایل محور در اجرای این طرح استفاده می شود و یک سطل زباله رایگان به خانواده ها داده می شود و یک QR کد روی آن نصب می گردد و هرگاه سطل از زباله های خشک پر شد، پیامی به شرکت فن آوا داده می شود و در روز و ساعت مشخص پسماندهای خشک از مردم جمع آوری می گردد.

شهردار رشت گفت: در اجرای این طرح ۴۳۰ نفر به کارگیری می شود و تامین و فراهم کردن امکانات، تجهیزات و اماکن مورد نیاز هم به وسیله شرکت فن آوا که برنده قانونی فراخوان انجام شده است، انجام خواهد شد.

دکتر حاج محمدی در پایان خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه که مشارکت مردمی را به همراه خواهد داشت یک مشکل اساسی در زمینه تفکیک زباله ها از مبدا و جمع آوری زباله های خشک انجام می شود.

پس از صحبتهای مسئولان حاضر در این جلسه قرارداد اجرای سامانه خرید و جمع آوری پسماندهای خشک از مبدای تولید به امضای شهردار رشت و نماینده شرکت هلدینگ فن آوا به امضا رسید.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
لینک کوتاه : http://gilanshahr.ir/?p=22040

خبر های مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

free counter with statistics