حامد عبداللهی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی کلان‌شهر رشت با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: با توجه به اینکه لایحه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت در جلسات مختلف بررسی‌شده اظهار کرد: لایحه پیشنهادی نرخ کرایه شرکت‌ها و خودروهای تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر در سال ۹۹ نیز موردبررسی فراوان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کرایه خودروهای تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت در سال ۹۹ هیچ افزایشی نداشته است افزود: پیشنهاد من این است که قیمت‌ها به شکل رند افزایش پیدا کند تا مردم دچار مشکل نشوند.

حمایت از رانندگان تاکسی بیشتر شود

عبدالهی گفت ، راننده  تاکسی  سالیان سال در این شغل مشغول به خدمت است،  طرح‌های حمایتی از رانندگان ، اجرای طرح‌های سهمیه‌ای برای حمایت از رانندگان باید همراه با برنامه زمانبندی صحیح و بدون اتلاف وقت انجام پذیرد تا رانندگان با تمرکز، آرامش و بدون دلسردی و یا احساس ناعدالتی در زمانبندی اعلام شده برای دریافت اقلام اقدام کنند.متأسفانه از ابتدای سال قیمت قطعات و خدمات خودرو افزایش چشمگیری داشته است که این افزایش و سیر صعودی بعد از گرانی بنزین سرعت گرفته تا رانندگان تاکسی و حمل و نقل مسافر در رشت  بیش از گذشته خویشتنداری کنند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی کلان‌شهر رشت تصریح کرد: درصد افزایش بهای درآمد سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت به‌صورت کارشناسی موردبررسی قرارگرفته است و به‌زودی اعلام می‌شود.

اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تسلیت فرارسیدن ایام رحلت جانسوز امام خمینی (ره)، شهادت شهید آیت‌الله احسان‌بخش و شهدای قیام ۱۵ خرداد اظهار کرد: در بررسی لایحه تعرفه درآمد و بهای خدمات سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر و نرخ کرایه شرکت‌ها و خودروهای تحت نظارت سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر باید بررسی کارشناسی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌ها باید متناسب با شرایط روز افزایش پیدا کند افزود: قیمت کرایه ها و مبالغ دریافتی از مردم باید رند باشد تا در روند کاری آن‌ها چالش به وجود نیاورد.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ افزایش قیمت کرایه ها را نداشتیم گفت: دولت همیشه زورش به راننده‌های تاکسی می‌رسد و می‌گوید قیمت افزایش پیدا نکند اما خودش قیمت لوازم خودرو را گران می‌کند.

حاجی پور با بیان اینکه آیا خود دولت امکانات و لوازم خودرو رانندگان تاکسی را گران نمی‌کند گفت: نباید به راننده تاکسی زور گفته شود زیرا همین رانندگان تاکسی در این شرایط سخت کرونایی در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه راننده تاکسی هیچ پناهی ندارد افزود: هیچ‌کس از رانندگان تاکسی حمایت نمی‌کند زیرا برخی از رانندگان تاکسی به دنبال وام یک‌میلیون تومانی هستند تا مشکلات زندگی‌شان برطرف کنند.

رئیس شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه باید به فکر رانندگان زحمت‌کش تاکسی باشیم بیان کرد: چیزی باید مصوب بشود که هم خدا و هم بنده خدا راضی باشد.

وی با بیان اینکه موضوع افزایش قیمت بلیت اتوبوس با تاکسی فرق می‌کند گفت: شهرداری موظف است برای سفرهای داخلی شهری یارانه بدهد و به همین دلیل قیمت بلیت اتوبوس نباید زیاد افزایش پیدا کند.

تجددی، رئیس درآمد سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه تصویب لایحه تبلیغات روی بدنه مینی‌بوس در دریافت مطالبات سازمان کمک فراوانی می‌کند اظهار کرد: از این بابت از اقدامات شورای اسلامی کلان‌شهر رشت کمال تشکر را داریم.

وی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش نرخ تاکسی، ون، مینی‌بوس و آژانس به میزان ۲۰ درصد را داریم افزود: در حوزه بار امسال هیچ درصد رشدی نداشتیم اما به روند صدور المثنی پروانه بهره‌برداری اعتراض داریم و چرا باید هزینه این اتفاق ۳۰۰ هزار تومان باشد؟ و درخواست ما است که این رقم کاهش پیدا کند.

رئیس درآمد سازمان تاکسیرانی شهرداری رشت با اذعان به اینکه پیشنهاد افزایش بلیت اتوبوس داخل شهری از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان را در سال ۹۸ دادیم گفت: این پیشنهاد در سال گذشته مورد موافقت قرار نگرفت و امسال پیشنهاد افزایش به ۳۳۰ تومان را داده‌ایم.